همدان؛

خادمی پذیرایی و اسکان روزانه از 25 هزار نفر در همدان

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان گفت: در اربعین حسینی سال جاری مسئولیت پذیرایی و اسکان روزانه 25 هزار نفر بر عهده استان همدان گذاشته شده است.

خادمی پذیرایی و اسکان روزانه از 25 هزار نفر در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمدعلی بادامی اظهار داشت: کمک‌های مردم دارالمومنین همدان در مراسم اربعین حسینی سال گذشته از مرز 2 میلیارد و 200 میلیون تومان گذشت و در بخش تامین مواد غذایی، امکانات و ساخت زیرساخت‌ها در داخل استان و کشور عراق هزینه شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان بیان کرد: در مراسم اربعین سال گذشته 440 خادم افتخاری از 10 تا 15 روز در کشور عراق حضور یافته و به زائران حسینی خدماتی را ارائه دادند.

وی تصریح کرد: امسال در مراسم اربعین حسینی مسئولیت پذیرایی و اسکان روزانه 20 هزار نفر در استان و 5 هزار نفر در مرز خسروی بر عهده استان همدان گذاشته شده که این خود نوید خوبی برای ما به شمار می‌آید.

بادامی بیان کرد: در بخش فعالیت‌های مربوط به کشور عراق نیز استان همدان نخستین استانی است که توانسته موکب‌های خود را شناسنامه‌دار کرده و اسامی آنها را به ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور و دولت عراق اعلام کند.

وی ادامه داد: فرآیند شناسایی و معرفی موکب‌های شناسنامه‌دار همدان از 15 فروردین ماه امسال آغاز شده و هم‌اینک استان همدان دارای 9 موکب شناسنامه‌دار، با ظرفیت پذیرایی از 2 هزار تا 9 هزار نفر در روز است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات همدان با تاکید بر اینکه امسال به دنبال همسو کردن موکب‌های خود با موکب‌های عراقی هستیم ابراز کرد: ‌آمادگی داریم در مراسم اربعین حسینی امسال روزانه 27 هزار تا 32 هزار نفر را پذیرایی کرده و اسکان دهیم.

انتهای پیام/ خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.