صادقی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

امیدی به بازگردانی اموال شرکت نفت توسط زنجانی نداریم

وکیل شرکت نفت گفت: هیچ امیدی برای بازگردانی پول‌های شرکت نفت از سوی بابک زنجانی نداریم.

امیدی برای بازگردانی اموال شرکت نفت توسط زنجانی نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ غلامحسین صادقی قهاره وکیل شرکت نفت در پایان جلسه دادگاه دو متهم نفتی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در رابطه با اینکه آیا اراده‌ای از سوی بابک زنجانی و شرکای وی برای بازگردانی اموال بیت‌المال وجود دارد یا نه؟، اظهار داشت: مطالبات وزارت نفت از بابک زنجانی دارای دو منشا است. اولین منشأ آن مربوط به فروش نفت می‌شود که اگر میعانات نفتی را که بابک زنجانی قادر به فروش آنها نبوده و به شرکت نفت بازگردانده از میزان نفتی که تحویل گرفته کم کنیم حدود یک میلیارد و 200 میلیون یورو از این بابت بدهکار است.

وی افزود: منشأ دوم بدهی زنجانی به پولی بازمی‌گردد که از شرکت نفت بابت پرداخت مطالبات پیمانکاران در پروژه پارس جنوبی دریافت کرده بود که این مبلغ حدود یک میلیارد و 475 میلیون یورو است.

وکیل شرکت نفت بیان داشت: زنجانی حدود 600 میلیون یورو از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرد اما مابقی پول‌ها را صرف خرید شرکت‌هایی در خارج از کشور، هواپیما و کشتی کرده و به خزانه بیت‌المال بازنگردانده است.

وکیل شرکت نفت بیان داشت: بابک زنجانی در طول این مدت خود را دلسوز معرفی کرده و عنوان می‌کند که زمینه بازگردانی پول‌ها را فراهم کرده است، به همین دلیل چندین بار جلسات دادگاه به تعویق افتاد.

صادقی قهاره ادامه داد: در حال حاضر هم بابک زنجانی همچنان ادعا می‌کند که قصد بازگردانی اموال را دارد و با وجود اینکه ما می‌دانیم این ادعاها نیتجه‌ای ندارد، باز هم با زنجانی همکاری می‌کنیم تا یک روز عنوان نکند که شرکت نفت برای بازگردانی پول‌ها با من همکاری نکرد.

وی گفت: تا امروز فقط حدود 20 هزار میلیارد تومان از دارایی‌های داخل کشور زنجانی در اختیار شرکت نفت قرار گرفته است و هیچ پولی از منابع خارجی به شرکت نفت پرداخت نشده و به نظر می‌رسد ادعاهای زنجانی جدی نیست.

وکیل شرکت نفت در پاسخ به این سوال که به تازگی شرکای خارج از کشور زنجانی برای بازگردانی اموال اعلام آمادگی کرده‌اند، گفت: وعده‌هایی در این خصوص داده شده است که البته ما آنها را جدی نمی‌گیریم و امیدی به بازگرداندن آنها نداریم.

انتهای پیام/

20 درصد اموال داخل کشور زنجانی به شرکت نفت تحویل داده شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار