کفاشیان: حفظ جایگاه سومی فوتسال در جهان دشوار است/ با تیم های انصرافی کنار می آییم

سرپرست کمیته فوتسال کشورمان گفت: حفظ جایگاه سومی فوتسال در جهان بسیار سخت‌تر از بدست آوردن آن است به همین دلیل این مهم را هدف قرار داده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی کفاشیان سرپرست کمیته فوتسال کشورمان در نشست خبری گفت: به دنبال توسعه رشته فوتسال هستیم و حفظ جایگاه سومی خود در جهان را دستور کار قرار داده ایم. حفظ و نگه داری جایگاهی که بدست آورده ایم بسیار سخت‌تر از بدست آوردن آن است. کشور‌های پیشرفته به دنبال حرفه‌ای شدن در رشته فوتسال هستند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: ما به دنبال استاندارد سازی سالن‌های فوتسال هستیم. در حال حاضر نیاز به دانش فنی داریم تا سطح داوری و مربیان خود را بالا ببریم و برای حفظ جایگاه خود در آسیا و جهان باید همه تلاش خود را بکار بگیریم.

کفاشیان در ادامه گفت: بدست آوردن استقلال مالی در فوتسال هدف اصلی ما است و در حال حاضر به دنبال کسب میزبانی مسابقات فوتسال بانوان هستیم.

رئیس کمیته فوتسال کشورمان اظهار داشت: هیأت رئیسه سازمان لیگ فوتسال از ترکیب ۵ نفره باشگاه‌ها و هیآت‌ها تشکیل شده و تصمیمات با نظر این هیأت رئیسه گرفته می‌شود.

علی کفاشیان خاطر نشان کرد: همیشه شروع لیگ فوتسال با مشکلاتی مواجه بوده است، اما اگر قبول کنیم باشگاه‌ها بازو‌های ما هستند هیچ گاه علاقه نداریم بازوهایمان را قطع کنیم بلکه می‌خواهیم آن دو تیم هم مشکلشان حل شود و در فعالیت‌های ما شرکت کنند. در واقع نقطه قوت ما این است که خانواده قدرتمندی در فوتسال داشته باشیم. به همین دلیل هیأت رئیسه قبول کرد ابتدای بازی‌ها را سخت نگیریم و این فضایی را ایجاد کردیم تا کار آغاز شود. هر چند که همیشه نگران آن هستیم که در وسط مسابقات تیمی انصراف ندهد. معتقدم باید در این مورد چاره‌اندیشی کرد و برای همین به دنبال استقلال مالی هستیم تا به باشگاه‌ها کمک کنیم ضمن اینکه ما بیشتر به کیفی شدن کار می‌اندیشیم.

رئیس کمیته فوتسال گفت: پرداخت پاداش بازیکنان ملی پوش در دو مرحله در هیأت رئیسه کمیته فوتسال مصوب و تایید شد که مرحله اول آن پرداخت شده و مرحله دوم آن در حال انجام است.

 در بحث بدست آوردن میزبانی اگر با مسئولان فیفا هماهنگی‌های لازم را داشته باشیم می‌توانیم به کسب میزبانی امیدوار باشیم، اما نیاز به ساخت ورشگاه و ترمیم زیر ساخت‌های خود باشیم. گرفتن میزبانی بسیار سخت است و نمی‌دانم کشور‌های دیگر برای بدست آوردن میزبانی لابی‌های لازم را انجام داده اند یا خیر. اما لازم به ذکر است که اراده ملی در آن‌ها بسیار قوی‌تر از ما است و این نشان دهنده دید باز کشور‌های دیگر است.

سرپرست کمیته فوتسال درباره اینکه چرا به خاطر این مسابقات لیگ متوقف می‌شود، گفت: به خاطر سطح پایین رقابت‌ها در دور نخست و اینکه حساسیتی وجود نداشت، قصد تعطیلی لیگ را نداشتیم، چون اگر از هر تیم یکی دو بازیکن هم به تیم ملی دعوت می‌شد کافی بود، اما بعداً گفتند لیگ هم تعطیل شود که مورد موافقت قرار گرفت.

کفاشیان درباره پرونده مناقشه ایران و عربستان به کجا رسید، گفت: از این موضوع خبری ندارم.

نایب رئیس AFC در مورد اینکه گفته می‌شود او توانایی ایستادن مقابل تصمیمات کلان کنفدراسیون فوتبال آسیا را ندارد، یادآور شد: اینطور نیست که من به عنوان یک فرد رده بالا بتوانم تصمیمات را وتو کنم ضمن اینکه آنجا رأی‌گیری وجود دارد و وقتی ۸ عضو دیگر کمیته مسابقات فوتسال دوست دارند ایران درر رقابت‌ها باشد و وقتی ۸ رأی در این زمینه هست من به تنهایی چه می‌توانم بکنم؟ اتفاقاً آنجا قدرت مساوی تقسیم شده و اینطور نیست که، چون نایب رئیس هستم حرف من حکم باشد.

علی کفاشیان در مورد اینکه چرا ایران باید از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا در رقابت‌ها شرکت کند، گفت: در کمیته مسابقات مطرح شد که ۳ کشور اول در این رقابت‌ها حاضر نشوند، اما بعد از بحث و بررسی کشور‌ها اعلام کردند ما بازی می‌کنیم تا رقابت‌ها باشد ضمن اینکه با این تصمیم کمیته مسابقات، سطح کیفی رقابت‌ها از همان ابتدا بالا می‌رود.

نایب رئیس AFC در ادامه در مورد اینکه چرا حکم ریاست برای سرپرستان کمیته فوتسال صادر نمی‌شود، گفت: ما دنیا را از منظر موقت بودن می‌بینیم و زندگی یک امر زودگذر است که زود تمام می‌شود؛ بنابراین برای اینکه با حکم ریاست به دنیا دل نبندیم، با سرپرستی جلو می‌رویم. یک روز باید رخت بر بسته و از دنیا برویم. هرچند که منتظرم یک نفر بهتر از خودم را برای ریاست پیدا کنم که هنوز کسی را پیدا نکرده‌ام.

انتهای پیام/

سالن های فوتسال استانداردسازی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۰۹ ۲۵ تير ۱۳۹۶
مگه قرار نبود //این بابا بعنوان متهم ردیف اول فساد در فوتبال به دادگاه احظار بشه//چی شد؟؟
آخرین اخبار