شهرکرد؛

نرخ ۹۴ درصدی باسوادی در چهارمحال و بختیاری

نرخ باسوادی در استان چهارمحال و بختیاری ۹۴ درصد است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ مرتضی ارشادی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس نتایج آخرین سرشماری صورت گرفته در سال گذشته، نرخ با سوادی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان ۹۴ درصد است.

وی با بیان اینکه استان‌های چهارمحال و بختیاری و آذربایجان شرقی در رده ۲۲ باسوادی کشور در گروه سنی ۶ سال و بالاتر قرار دارند افزود: بر اساس این سرشماری نرخ باسوادی در گروه سنی ۶ سال و بالاتر، ۸۴ و هفت دهم درصد می‌باشد.

ارشادی اضافه کرد: نرخ باسوادی مربوط به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال به عنوان جامعه هدف آموزشی در مدارس و مراکز آموزشی سوادآموزی است.

وی گفت: سهمیه امسال برای جذب بی سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در چهارمحال و بختیاری ۶ هزار و ۵۰۰ نفر است که ثبت نام این تعداد در سه دوره سواد آموزی، تحکیم و انتقال از اول مرداد آغاز می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: در سال گذشته ۴ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، یک هزار و ۳۰۰ نفر در دوره انتقال و ۷۰۰ نفر در دوره تحکیم در استان شرکت کردند.

ارشادی ادامه داد: براساس سرشماری سال ۹۵ درصد باسوادی استان نسبت به سرشماری قبلی در سال ۹۰ در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال ۲ و سه دهم درصد و در گروه سنی ۶ سال و بالاتر ۲ و دو دهم درصد افزایش داشته که بیانگر عملکرد خوب فعالیت سوادآموزی در استان است.

وی گفت: این استان سال گذشته در زمینه جذب بیسوادان در دوره‌های آموزشی و عملکرد آموزشی، رتبه برتر کشور را کسب کرد.

انتهای پیام/ظ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار