بررسی مسائل حوزه هنرهای نمایشی و تجسمی در نشستی با حضور معاون هنری وزیر ارشاد

نشست دو روزه چشم‌انداز تئاتر استان‌ها با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امروز دوشنبه 26 تیر ماه سال 96، دومین روز از  نشست چشم‌انداز تئاتر استان‌ها با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی شفیعی مسئول مرکز هنرهای نمایشی، معاونان و مدیران بخش‌های تخصصی تئاتر و مدیران مراکز هنرهای نمایشی استان‌های سراسر کشور در سالن همایش هتل باباطاهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه،  معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما از ابتدای سال 92 قصد داشتیم که این نشست‌ها را برای مدیران مراکز هنرهای نمایشی برگزار کنیم و امروز این جلسه نتیجه همان سال‌ها است.

سپس مهدی شفیعی  اظهار داشت: این جلسه بنا به درخواست معاون هنری، علی مرادخانی برگزار شد. طبیعی است که ما از نزدیک شاهد مسائل استان‌ها باشیم. 

در این جلسه  معاونان و نمایندگان از میان هشت منطقه‌ در خصوص مسائل استان متبوعشان صحبت کردند و سپس  مدیران حوزه‌های تخصصی دیدگاه‌های خود را توضیح دادند.

ابتدا معاونت هنری استان تهران نماینده شد تا پیرامون مسائل بحث کند.

همچنین، معاونت هنری استان گلستان با اشاره به وجود چارت سازمانی، در خصوص مشکلات به وجود آمده در کنسرت‌ها و اجرای موسیقی زنده در سفره‌خانه‌ها صحبت کرد.

پس از آن معاونت هنری استان همدان در خصوص؛ اعتبار خاص برای تعامل با کشورهای همسایه، عدم جذب کارشناسان تئاتر و تامین اعتبار سازمان‌ها صحبت کرد. سپس نماینده‌ای از منطقه 4 استان یزد به بسیج هنرمندان، واگذاری سالن‌ها، انجمن‌های شهرستان‌ها و مسائل موجود در مقوله آموزشگاه اشاره کرد.

 معاون فرهنگی هنری آذربایجان غربی از منطقه 5، ضمن قدردانی بابت حمایت‌های اهالی وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: مسائل موجود ما شامل؛ بیمه هنرمندان، رواج کافه گالری‌ها و حمایت از ایجاد و تجهیز کتابخانه تخصصی هنری در استان‌ها و ایجاد یک دستورالعمل شفاف برای تخلف در نمایش‌ها و کنسرت‌ها است.

نماینده منطقه 6 از استان خراسان رضوی نیز به مسائلی مانند مشکلات زیر ساختی، کمبود سالن‌های نمایش و سینما و نبود چارت سازمانی اشاره کرد.

در منطقه ۷، نماینده استان کهکیلویه و بویر احمد از مشکلات تامین اعتبار در این استان سخن گفت.

 معاون هنری استان خراسان جنوبی، به موضوع عدم حمایت در مقوله تعزیه، افزایش میزان شهریه آموزشگاه‌های هنری، تجسمی و اجرای یک شیوه‌نامه بسیار سخت از سوی ناجا برای برگزاری کنسرت‌ها پرداخت.

سپس مجید ملانوروزی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی گفت: ما تمام اختیارات در حوزه‌های تجسمی را به استان‌ها واگذار کردیم و سعی کردیم دخالت‌های دولت در این مقوله را کاهش دهیم و به انجمن‌ها اختیارات لازم را بدهیم. ما سعی داریم در جشنواره جوان که قرار است در کرمان برگزار شود، استعدادهای جوان را شناسایی کنیم. در مقوله بعد هم می‌خواهیم از نگارخانه‌های خصوصی که آماده فعالیت هستند، حمایت کنیم و شرایط نگارخانه‌های شهرستان‌ها را به نگارخانه‌های تهران نزدیک کنیم.

 در ادامه مدیران مراکز هنری استان‌های اصفهان، سیستان و بلوچستان، ایلام، مازندران، خوزستان، تبریز و... به بیان مشکلات و مسائل موجود در حوزه‌های موسیقی، تئاتر، تجسمی و سینما پرداختند.

 

 انتهای پیام/

نشست دوروزه چشم‌انداز تئاتر استان‌ها برگزار شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار