استاندار اصفهان:

گرد و غبار پایان هفته‌ گذشته غیر‌منتظره بود

استان‌های اصفهان، یزد و سمنان باید مشارکت لازم را در تهیه، تدوین و اجرای طرح کنترل و مقابله با پدیده‌ گردوغبار داشته باشند.

گردوغبار پایان هفته‌ گذشته غیر‌منتظره بود به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  رسول زرگرپور در جلسه‌ فوق‌العاده کارگروه مقابله با پدیده‌ گردوغبار استان اظهار کرد: منشأ پدیده گرد غبار روزهای گذشته، خارج از استانی گزارش شده است.

رسول زرگرپور گفت: گردوغبار داخل استانی که به صورت عمده از شرق و شمال استان نشأت ‌گرفت که تاغ‌کاری در کانون‌های ایجاد گردوغبار توانست قسمتی از این پدیده را رفع کند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: برای رفع پدیده‌ گردوغبار با منشأ برون استانی برنامه‌ریزی کمتری صورت گرفته است و در صورت لزوم باید در خارج از استان اقدامات با جدیت پیگیری شود که دیگر مشکلاتی از این قبیل اتفاق نیفتد.

وی افزود: جهت و سرعت باد در نوع خود جدید بود همچنین  به علت افزایش سرعت بادهای شمالی در نواحی جنوب سمنان توده‌ اولیه گردوغبار شکل ‌گرفته و پس از عبور از کانون‌های فرسایش گردوغبار در نواحی شمال استان تقویت‌ شده و با توجه به سمت باد به نواحی شمالی استان به سمت مرکز و حتی غرب استان ماندگار شد.

زرگرپور با اشاره به اینکه استان‌های اصفهان، یزد و سمنان درگیر این پدیده هستند و باید اقدامات مشترکی در اولین فرصت انجام شود گفت: باید اطلاعات 3 استان در این زمینه مبادله شود تا به جمع‌بندی واحدی برای حل مشکل رسیده و در گزارشی مسئولان کشوری را نسبت به این موضوع حساس کنند چرا که تبعات آن می‌تواند بسیار بالاتر باشد.

مدیر ارشد استان اصفهان با تأکید بر اینکه در این گزارش باید پیشنهاد‌های لازم برای کنترل این پدیده ارائه شود، افزود: این گزارش باید برای معاون اول رئیس‌جمهور و مسئولان مربوطه ارسال شده و از آن‌ها خواسته شود که در یکی از جلسات ستاد ملی مقابله با گردوغبار با فوریت به آن بپردازند چرا که این موضوع از یک استان فراتر است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه قسمت اعظم پدیده‌ گردوغبار هفته‌ گذشته ناشی از خارج استان بود، اظهار داشت: این موضوع هشدار بزرگ و پدیده‌ نوظهوری بود که باید جدی گرفته شود و امیدواریم که با کمک استان‌های دیگر به‌گونه‌ای شرایط فراهم شود که شاهد تکرار این پدیده نباشیم.

 انتهای پیام/ف

مشارکت استان های همجوار برای مقابله با ریزگردها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.