کیان پور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

عمر مفید ساختمان در ایران چند سال است؟

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تخریب کمتر ساختمان‌ها نشان دهنده موفقیت بیشتر در این برهه است و هراندازه که عمر مفید ساختمان بالای ۱۰۰ سال برود، می‌توانیم با کشور‌های اروپایی برابر شویم.

وارد شدن ضربه اقتصادی به کشور بر  تخریب و نوسازی واحدهای مسکونیمجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  با اشاره به اینکه پایین بودن عمر مفید ساختمان‌ها در واقع ضربه به اقتصاد کشور است، اظهار داشت: این تخریب و نوسازی هدر رفت اموال کشور است و هر چقدر سعی کنیم تخریب کمتر و نوسازی بیشتر شود، نشان از این است که روی کیفیت در حال فعالیت هستیم.

وی در ادامه افزود: تخریب کمتر ساختمان‌ها نشان دهنده موفقیت بیشتر در این برهه است و هراندازه که عمر مفید ساختمان بالای ۱۰۰ سال برود، می‌توانیم با کشور‌های اروپایی برابر شویم.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: در کشور‌های اروپایی ساختمان‌هایی که بعد از جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند را  نوساز می‌گویند.

کیان پور در ادامه افزود: ساختمان‌هایی که قبل از جنگ ساخته شده  با قدمتی 80 الی 90 سال، نیاز به مرمت و نوسازی دارند و جزو ساختمان‌های فرسوده قلمداد می‌شوند، با این تفاسیر باید سعی کنیم عمر مفید ساختمان‌ها را  به بیش از ۱۰۰ سال برسانیم.

وی در خصوص حضور تعاونی‌ها در ساخت وساز یادآور شد: حضور تعاونی‌ها خوب است، اما باید در قالب شرکت‌های تعاونی انبوه سازان و یا مجریان ذی‌صلاح صورت گیرد و تحت نظارت ماده ۳۵ نظام مهندسی ساختمان، کار کند.

انتهای پیام/

 پایین بودن عمر مفید ساختمان‌ها، ضربه‌ای به اقتصاد کشور است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس مسکن
۱۸:۴۰ ۳۱ تير ۱۳۹۶
سلام
اگردر مورد مسکن 5 کار مهم انجام دهند تا بازار مسکن بهبود می یابد:

1-اولا در مورد تعداد خانه های خالی و مالیات بر خانه های خالی تبلیغات و گزارشات و خبر رسانی بیشتری شود تا افراد بیخودی خانه های خود را احتکار نکنند و آنها را وارد بازار خرید و فروش و یا اجاره کنند اینگونه هم قیمت فروش هم اجاره کمی از حباب فعلی خارج و منطقی تر و مناسب خرید میشود.

2- بر ساختن خانه های کوچک و متوسط در متراژ 60 متری تا 100 متری تاکید شود تا افراد خانه های بزرگ متراژ نسازند یا آنها که قدیمی ساز است را زودتر بفروشند تا جای آن خانه های کوچکتر ساخته شود.

3-بر داده های آماری و کمتر شدن جمعیت جوان در 20 سال آینده مانور داده شود تا افراد سود جو از طمع دلالی در بازار مسکن خارج شوند و همه بدانند که دیگر مثل سابق اونقدر جوان نداریم که هر سال نیاز به انبوهی مسکن باشد.

4-به سازندگان مسکن یا فروشندگان مسکن راهنمایی کنید که بیشتر افراد خریدار یا مستاجر قشر متوسط به پایین هستند با حقوق 1500000 تا 2500000 پس به فکر فروختن خانه یا اجاره خانه با قیمت های خیالی و حبابی و توهمی نباشند.

5-لطفا یک مالیات سنگینی هم برای خانه هایی که در عرض یکسال 2 تا 5 بار معامله میشود گذاشته شود.چون برخی افراد سودجو و دلال برخی زمین ها و خانه ها را در عرض یک سال چندین بار معامله میکنند در حالی که قصد ساختن یا زندگی کردن در آن را ندارند فقط با طمع سوداگری.اگر مالیات سنگین بر اینگونه معاملات زمین ها و خانه ها گذاشته شود خواهید دید دیگر قیمت ها حبابی بالا نمی رود.
آخرین اخبار