مس فروش عنوان كرد:

ايجاد صنايع انرژی بر جديد در تهران ممنوع شد/افزايش تسهيلات اعطایی به واحدهای صنعتی

رئيس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران از ممنوعيت ايجاد صنايع جديد كه انرژی زيادی مصرف می كنند تا شعاع ١٢٠ كيلومتری تهران خبر داد.

ايجاد صنايع انرژی بر جديد در تهران ممنوع شد/افزايش تسهيلات اعطایی به واحدهای صنعتیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مس فروش در آئین تقدير از واحدهای نمونه صنعتی استان تهران اظهار داشت:تهران  ظرفيت واحدهای صنعتی  كه انرژی زیاد و مساحت زمينی وسیعی مصرف می کنند را ندارد لذا ايجاد صنايع جديد در دستور كار نيست و ايجاد صنايع تا شعاع ١٢٠ كيلومتر ممنوع شده است.

وی افزود: در سالهای گذشته بیش از 9 هزار کارت و مجوز صنعتی صادر شد كه كارشناسی و بررسی شده نبود و آثار مطلوبی هم نداشته است.

وي با بيان اينكه بیش از سه هزار و 400 واحد صنعتی معتبر و دارای مجوز در استان تهران فعالیت دارند گفت: وجود واحدهای بدون مجوز باعث شد که برنامه ساماندهی این واحدهای صنعتی و پراکنده در شهرک های صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

مس فروش تصريح كرد: در استان تهران استقرار واحدهای صنعتی جز برای آن دسته از صنایعی که در زمینه تحقیقات دانش بنیان فعالیت می کنند، مطلقا ممنوع است و تمام تمركز سازمان بر روی تحقيق و توسعه صنايع با بكارگيری توان علمی و دانش روز است.

مس فروش با بيان اينكه قوانين و مقررات پيچيده و دست و پا گير يكی از مهمترين مشكلات واحدهای توليدی است تصریح كرد: لازم است در کنار دولت، سایر قوا و ارگان های تصمیم گیر نیز برای اصلاح یا حذف برخی قوانین و مقررات تلاش کنند تا مشكلات فعالان صنعتی كاهش يابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: یک هزار و 870 میلیارد تومان تسهیلات طرح رونق تولید بصورت مستقیم یا از طریق سامانه در سال گذشته به واحدهای تولیدی مشکل دار اعطا شد و در سال جاری طبق پيش بينی ها سهم استان تهران از محل این تسهیلات 2 هزار و 500 میلیارد ریال خواهد بود.

وی بيان كرد: سهمیه صادراتی تعیین شده برای استان تهران در سال جاری 15 میلیارد و 300 میلیون دلار است كه سعی ما بر این بوده که این میزان محقق شود.

گفتنی است در این مراسم از 17 واحد صنعتی برگزیده استان تهران با اهدای تندیس و لوح قدردانی شد.

انتهای پيام/

ممنوعیت ايجاد صنايع انرژی بر جديد در تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار