حافظی در سیصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر مطرح کرد؛

آبیاری مزارع کشاورزی تهران با آب فاضلاب

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت:مزارع کشاورزی مناطق جنوبی شهر تهران با پساب فاضلاب آبیاری می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و شصت و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه سال گذشته موضوع آبیاری مزارع کشاورزی با آب فاضلاب خام در شهر تهران مطرح شد، اظهار داشت: فرمانداری شهر ری وعده داده بود که جلوی آبیاری مزارع کشاورزی  با آب فاضلاب را در مناطق جنوبی تهران بگیرد که هنوز این امر محقق نشده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۵ هکتار از مزارع کشاورزی با آب فاضلاب آبیاری می شد، افزود: دغدغه آبیاری مزارع کشاورزی با آب فاضلاب امسال هم وجود دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: هفته گذشته تیم‌هایی را برای بازرسی از اراضی کشاورزی به مناطق جنوبی شهر تهران فرستادیم و متوجه شدیم که امسال هم این اراضی با آب فاضلاب آبیاری می شوند.

حافظی تاکید کرد: در محلات شهید بهشتی، ولی آباد آبیاری مزارع کشاورزی با آب فاضلاب متوقف شده اما در محله عباس آباد کشاورزی گندم، بلال و چغندر با آب فاضلاب خام صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ضلع غربی اتوبان بهشت زهرا(س) بعد از صالح آباد یک آبنما ساخته شده که پشت این آبنما مزارع کشاورزی بلال، بامیه و سبزی با پساب فاضلاب آبیاری می شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه برخی از دستگاه‌های اجرایی مانند شبکه بهداشت، سازمان آب و فاضلاب، محیط زیست و غیره در اجرای وظایف خود تعلل می‌کنند، گفت: درخواست دارم که دادستان تهران به این موضوع ورود پیدا کند تا آبیاری مزارع کشاورزی با آب فاضلاب متوقف و خطرها مرتفع شود.

انتهای پیام/

لزوم ورود دادستانی تهران برای توقف آبیاری زمین های زراعی با آب فاضلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۷ تير ۱۳۹۶
توی اتوبان تهران به قم بعد از عوارضی از بوی گند فاضلاب شیشه ها را تا آخر میدیم بالا ولی فایده نداره
آخرین اخبار