رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره):

تعداد مددجویان لرستانی ۲ برابر کشور است / پرداخت۴۵۰۰ فقره وام اشتغال

فتاح، با اشاره به پرداخت ۴۵۰۰ فقره وام اشتغال به مددجویان کمیته امداد در لرستان گفت: تعداد مددجویان در لرستان تقریباً دو برابر میانگین کشور است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در برنامه سفر خود به لرستان به چند شهرستان می رویم و از خانواده های مددجویان سرکشی می کنیم، گفت: گزارشات خوبی از لرستان به ما داده اند و عملکرد در استان خوب بوده است.


وی با بیان اینکه به ویژه حمایت های معنوی و عنایت نمایندگی ولی فقیه در لرستان به مجموعه کمیته امداد را می دانیم، گفت: تاکید ما این است که وجوهات شرعی از جمله صدقات و زکات در امور مخصوص به خود هزینه شوند.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه خوشبختانه امسال در ماه رمضان کمک های بسیار خوبی شد و حامیان ایتام و محسنین بسیاری جذب شدند، افزود: در لرستان ۸ هزار و ۲۷۰ نفر حامی ایتام و محسنین را در ماه مبارک رمضان جذب کرده ایم.


فتاح با اشاره به اینکه این حامیان هر ماه پول مشخصی را به حساب ایتام می ریزند، گفت: در مجموع هدف این است که مردم پای کار بیایند؛ خوشبختانه مردم نیز به خوبی پای کار آمده اند.


وی با بیان اینکه در حوزه فطریه مبلغ بسیار خوبی در لرستان پرداخت شده است که خیلی امیدوار کننده است، افزود: این امر نشان دهنده اعتماد مردم به نمایندگی ولی فقیه در استان و مقید بودن مردم به پرداخت وجوهات شرعی است.


رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه برای ما لرستان و مردم اش مهم هستند، مردم نیازمند از همه مهم تر هستند، افزود: در کشور ۶ تا ۵ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد هستند و در لرستان ۱۰ درصد جمعیت؛ تقریبا جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در لرستان دو برابر میانگین کشوری است.


فتاح با اشاره به اینکه برای پرداخت وام های قرض الحسنه نامه ای را به محضر رهبر معظم انقلاب نوشتیم و ایشان اجازه دادند از محل صدقات مبلغی را برای وام قرض الحسنه بگذارند، گفت: یک صندوق هم با اجازه بانک مرکزی ایجاد کرده ایم که هنوز تبلیغات آن را شروع نکرده ایم، در این صندوق بهره هم نداریم و این باعث می شود توان کمیته امداد در پرداخت وام های در سطح پایین ۲ تا ۵ میلیونی بیشتر شود.


وی با بیان اینکه دستور دادیم که مستمری ها را هم از طریق همین صندوق بدهند، افزود: ضروری ترین و مهم ترین نیاز مددجویان مسکن است، در لرستان از نظر ریالی ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسکن هزینه کرده ایم که این میزان برای سال جاری ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش داده می شود.


پرداخت۴۵۰۰ فقره وام اشتغال

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه معضل بزرگ جامعه، ایران و لرستان مسئله اشتغال است، گفت: سال گذشته بیش از ۴۵۰۰ فقره وام در لرستان در حوزه اشتغال پرداخت شده است و امسال با همت مجلس وام حوزه اشتغال دو برابر شد و می خواهیم سهم بیشتری از این مبلغ را برای لرستان ببینیم و اعتبار این حوزه را به سوی پرداخت ۱۰ هزار فقره وام ببریم.


فتاح در ادامه افزود: بیشتر این وام ها در حوزه اشتغال روستایی و خانگی است.


انتهای پیام / د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.