سنندج؛

ایجاد 170 هزار فرصت شغلی برای مددجویان

قائم مقام کميته امداد کشور از هدف‌گذاری این نهاد برای ایجاد 170 هزار فرصت شغلی تا پایان سال جاری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سید منصور برقعى قائم مقام کميته امداد کشور پیش از ظهر امروز در نخستین همایش دوره آموزشی منطقه‌ای مدیران استانى کمیته امداد که در سالن همایش فنی و حرفه‌ای که در سنندج برگزار شد، گفت: این دوره‌های آموزشی برای آموزش مدیران کل تا مدیران شهرستانی برنامه‌ریزی شده و برای نخستین بار در پنج منطقه کشوری برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه درطول برگزاری این دوره ها هزار و20 نفراز مدیران کمیته امداد تحت آموزش قرار خواهند گرفت، افزود: این برنامه در دو مرحله تا آخر تابستان برای پنج منطقه در کشور اجرا می‌شود و بعد از اتمام دوره اول دوره دوم نیز شروع خواهد شد.

 قائم مقام کمیته امداد کشور افزود: در سال گذشته 102 هزار طرح اشتغال مددجویان این نهاد در سامانه رصد، ثبت شده است.

 وی با بیان اینکه 20درصد از اشتغال کشور در سال گذشته توسط کمیته امداد محقق شده است، اضافه کرد:در سال‌جاری نیز ایجاد  170 هزار شغل برای مددجویان زیرپوشش این نهاد هدف‌گذاری شده است.

 به گفته برقعی ، 140 هزار از این میزان از طریق طرح‌های جدید اشتغال و 30 هزار شغل نیز به صورت کاریابی در واحدهای موجود ایجاد خواهد شد.

  قائم مقام کمیته امداد کشور بیان کرد: میزان اعتبارات و تسهیلات پرداخت شده به ازای هر فرصت شغلی در سال گذشته 15 میلیون بوده که انتظار می رود امسال به 20 میلیون تومان افزایش یابد.

 وی در پایان افزود: سهمیه استان‌ها در بحث اشتغال‌زایی متفاوت است که سهم تعیین شده برای کردستان 85 میلیارد تومان برای ایجاد 4 هزار فرصت شغلی است، که 65 میلیارد تومان آن از طریق بانک‌ها و 20 میلیارد تومان هم از طریق صندوق امداد پیش‌بینی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/ م  ح

تخصیص 85 میلیارد تومان برای ایجاد 4 هزار فرصت شغلی در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.