ملکشاهی در اخطار قانون اساسی:

هیئت رئیسه به اهانت فرمانده انتظامی استان فارس به نمایندگان رسیدگی کند

رئیس کمیسیون حقوقی گفت: اظهارات فرمانده انتظامی استان فارس مبنی بر اینکه نمایندگان از قاچاقچیان حمایت می‌کنند، بی‌ اساس است.

هیئت رئیسه به اهانت فرمانده انتظامی استان فارس به نمایندگان رسیدگی کندبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در جلسه علنی امروز طی اخطار قانون اساسی گفت: اخطار بنده مربوط به بند یازده ماده بیست و چهار آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر حفظ شأن و منزلت و اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه نمایندگان مجلس است که این وظیفه بر عهده هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گذاشته شده است.

 وی ادامه داد: متأسفانه امروز در فضای مجازی و رسانه‌ها به نحو بسیار وسیعی به نقل از فرمانده انتظامی استان فارس خبری منعکس شد که به شدت مورد اعتراض نمایندگان قرار گرفت.

 رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی تصریح کرد: این فرمانده انتظامی گفته بود نمایندگانی که با پول کثیف قاچاق به مجلس می‌روند باید هم از قاچاقچیان دفاع کنند که این اظهار نظر اهانت بزرگی به شأن نمایندگان مجلس و دخالت در قوه مقننه است.

 ملکشاهی با اشاره به اینکه طرحی در هفته گذشته با هماهنگی مسئولان مختلف از جمله کمیسیون حقوقی تنظیم و با رأی بسیار بالا تصویب شد، متذکر شد: این گفته فرمانده انتظامی فارس بی‌پایه و بی اساس است و اگر اطلاعاتی درباره نمایندگان دارند باید از طریق قانونی اثبات کنند و گفته وی مصداق بارز جرم نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است.

 وی با تأکید بر اینکه از هیأت رئیسه مجلس درخواست می‌کنم که این موضوع را به فوریت در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: نیروی انتظامی باید قانون را اجرا کند نه به این شکل. این سوال از سوی ما مطرح است که اقدامات نیروهای انتظامی تاکنون چقدر توانسته از قاچاق مواد مخدر جلوگیری کند و آن را کاهش دهد آیا تعداد معتادان ما به خاطر برخوردهای نیروی انتظامی کاهش پیدا کرده است؟

 رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه داد: از هیأت رئیسه مجلس می‌خواهیم این موضوع را  به فوریت پیگیری کند و با این فرمانده خاطی نیروی انتظامی استان فارس برخورد قانونی شود و گزارش آن به مجلس شورای اسلامی داده شود.

 گفتنی است مسعود پزشکیان که ریاست مجلس شوای اسلامی را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار قانونی گفت: قطعا مجلس این موضوع را به سرعت پیگیری می‌کند و اگر واقعیت داشته باشد حتما با مسئولی که چنین حرف بی‌ربطی زده است برخورد می شود.

 ملکشاهی ادامه داد: این مسئله باید به سرعت پیگیری شود چرا که نباید فردی چنین تهمتی را به این سادگی بزند، اعضای کمیسیون حقوقی و هم کمیسیون اصل 90 این مسئله را پیگیری کنند و ما هم از وزیر کشور دعوت می‌کنیم که پاسخ بدهند که چرا این اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

اهانت فرمانده انتظامی استان فارس به نمایندگان مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ر-ن
۱۳:۲۴ ۲۹ تير ۱۳۹۶
ک مامور زحمتکش را متهم میکند (الهم عجل الولیک فرج) خدایا با ظهور امام زمانت ما را نجات بده...........
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۰۰ ۲۹ تير ۱۳۹۶
همیشه حرف حق تلخ است
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۵۲ ۲۹ تير ۱۳۹۶
وقتی نماینده ای وقت حرف زدن تو مجلس رو به نماینده دیگه میفروشه پس حاجی درسته دیگه
خدا... تمنام کسایی رو که حق رو نا حق میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۲۸ تير ۱۳۹۶
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۲۸ تير ۱۳۹۶
از خود نماینده محترم بپرسید اصلا این قانون به چه جهت تصویب شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۸ تير ۱۳۹۶
اگه چنین حرفی زده باشه کاملا درسته این همه پول از کجا اومده که هزینه تبلیغات میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۲۸ تير ۱۳۹۶
اي نمايندگان محترم چرا برآشفت شدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۲۸ تير ۱۳۹۶
کاملا درست گفته ...چقدر ماست مالی کنیم خودمون رو به نفهمی بزنیم ...خیلی از این حضرات مثلا نماینده با پول کثیف به مجلس میرن شکی درش نیستتتتتتتتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۲۸ تير ۱۳۹۶
دروغ نگفته بنده خدا! اگه این پلیس یه حرف راست زده باشه من به ایشون حق میدم. چون زیر و بم شهر و نحوه تبلیغ و رای جمع کردن در حوزه استحفاظی آقایان بهارستان نشین را چشم دیدم.
دفاع از شان مجلس هم یه اقدام متقابل هست و اگه مجلس این کار رو نمیکرد جای تعجب بود.
-
ناشناس
۱۱:۳۴ ۲۸ تير ۱۳۹۶
چرانمایندگان مصوبه ای را برا دولت نمیزازه که دست قاچقچیان بسته بشه.
آخرین اخبار