مشهد

کلاهبردار ۵۰ میلیون ریالی با ترفند فروش خودرو

عامل کلاهبرداری ۵۰ میلیون ریالی با ترفند فروش خودرو توسط پلیس نیشابور شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدسرهنگ "حسین بیات مختاری" فرمانده انتظامی نیشابور گفت: با دریافت مرجوعه قضائی مبنی بر کلاهبرداری سایبری موضوع در دستور کار تیمی از پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده که جوانی ۲۴ ساله است مشخص شد مدتی قبل از طریق یکی از سایت‌های واسطه گر اینترنتی آگهی فروش خودرو پژوی ۲۰۶ نظرش را جلب کرده و پس از قرار با فروشنده در شهر مشهد و توافق اولیه قبل از تنظیم سند مبلغ ۵۰ میلیون ریال به حساب وی واریز و فرد کلاهبردار متواری می‌شود.

سرهنگ مختاری گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر کردند.

وی افزود: متهم ۲۷ ساله در مواجهه با ادله و مستندات پلیسی به بزه انتسابی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی  نیشابور گفت: طمع، اعتماد بی جا و ضعف آگاهی قربانیان باعث ایجاد فرصت ارتکاب جرم خواهد شد ضمن این که هرگاه افراد یک جامعه در انجام فعالیت‌های اقتصادی خود از دقت نظر کافی برخوردار نبوده ناخودآگاه فرصت ارتکاب جرایم مالی از جمله کلاهبرداری را در اختیار مجرمان قرار می‌دهند.
 
 
انتهای پیام// م.ح
 

 

طمع، اعتماد بی جا و ضعف آگاهی قربانیان باعث ایجاد فرصت ارتکاب جرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار