مشهد؛

وجود خلاء‌هایی در قانون امر به معروف و نهی از منکر

خلاء‌هایی در قانون امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهدحجت‌الاسلام هادی صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه در همایش ملی علمی-پژوهشی «مسئله‌شناسی و پاسخگویی به مسائل قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» گفت: قوه قضائیه به نوبه خود به صورت جدی در مورد مسئله امر به معروف و نهی از منکر ورود داشته است و شعب ویژه این فریضه الهی نیز در حال حاضر در کشور فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خلاء‌هایی در قانون امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد گفت: در مجموع باید تصویب این قانون را امری مثبت قلمداد کرد، اما این مهم تنها یک قانون حداقلی است و نباید صرفاً به آن اکتفا کرد.

صادقی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مسئله‌ای است که آحاد جامعه باید با آن درگیر باشند افزود: این فریضه الهی در واقع ضمانتی است که در مقابل کوتاهی از مسئولیت‌ها به‌کار گرفته می‌شود و اگر در جامعه‌ای امر به معروف نباشد ایمنی اجتماعی نیز کاهش پیدا می‌کند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: در واقع وجود امر به معروف و نهی از منکر بقاء و دوام تمدن انسانی را تضمین می‌کند که در صورت عدم وجود آن جامعه دچار نابسامانی‌های متعدد اجتماعی و فرهنگی می‌شود.

صادقی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تمام آحاد جامعه را دربرمی‌گیرد و ویژه قشر خاصی نیست افزود: البته در این حوزه قاعدتاً وظیفه حاکمیت سنگین‌تر است، اما مسئولیت اجتماعی یک وظیفه فراگیر است و سایر افراد نیز در آن نقش دارند.

وی گفت: وظیفه دولت اسلامی علاوه بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر و همچنین تدوین قانون در این زمینه، وظیفه تعلیم و تربیت را نیز برعهده دارد، زیرا عمده منکرات از ناحیه افرادی است که از تربیت درست برخوردار نبوده‌اند.

صادقی با اشاره به اینکه دولت باید در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اقدامات مصلحانه عملیاتی را صورت دهد افزود: نظام آموزشی و تربیتی نیز باید به نحوی عمل کند که فرزندان در حوزه ضرورت رعایت حقوق اجتماعی دیگران تربیت شوند.

انتهای پیام// ز.‌ی

 


وجود امر به معروف و نهی از منکر بقاء و دوام تمدن انسانی را تضمین می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.