کرمان؛

94 درصد آب شرب روستاهای کرمان از منابع آب زیر زمینی

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: تقریبا 94 درصد آب شرب روستاهای این استان از منابع آب زیر زمینی تامین و 6 درصد باقی مانده از منابع آب سطحی همچون چشمه ها استحصال می شود.

94 درصد آب شرب روستاهای کرمان از منابع آب زیر زمینیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مجید جمالی زاده گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان تامین آب شرب 2 هزار و 450 روستای بالای 20 خانوار را که شامل 225 هزار مشترک است را به عهده دارد که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 16 هزار نفر از روستائیان از خدمات این شرکت بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته میانگین دبی چاه های روستاها 25 لیتر بر ثانیه بود افزود: در حال حاضر این میزان دبی به 11 و نیم لیتر بر ثانیه رسیده است.

وی تصریح کرد: آب آشامیدنی روستاهای استان کرمان اینک از 526 حلقه چاه، 91 دهنه چشمه و 43 رشته قنات تامین می شود.

جمالی زاده نیز با بیان اینکه بارندگی های ماه های اخیر تاثیر چندانی روی منابع آب زیر زمینی نگذاشته است خاطرنشان کرد: تاثیر عمده بارندگی های سنواتی بر روی آب های سطحی همچون چشمه ها و قنات ها است که تنها 6 درصد منابع آب روستاها را تامین می کند.

وی با بیان اینکه میانگین عمق چاه های آب در سطح استان کرمان حدود 95 متر و بیشترین آنها بالای 350 متر است افزود:تقریبا تمام ظرفیت منابع چاه های آب استان 6 هزار و 94 لیتر بر ثانیه است.

انتهای پیام/ح

94 درصد آب شرب روستاهای کرمان از منابع آب زیر زمینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار