سوءاستفاده ترامپ از اعتبار دموکراتیک خود برای تضعیف قانون

یک سازمان حقوقی مستقر در ژنو اعلام کرد ترامپ نسل جدیدی از سران جهان است که از اعتبار دموکراتیک خود برای تضعیف قانون استفاده می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس یک سازمان حقوقی که در ژنو سوئیس مستقر است اعلام کرد ترامپ نسل جدیدی از سران جهان است که از اعتبار دموکراتیک خود برای تضعیف حاکمیت قانون استفاده می کنند.

سمعان ضیا ظریفی، رئیس سازمان کمیسیون بین المللی قضات که در ژنو قرار دارد، با مقایسه ترامپ با سران ترکیه، فیلیپین، مجارستان و ونزوئلا، رئیس جمهور آمریکا را فردی خودکامه و پوپولیست معرفی کرد.

ظریفی با استناد به قانون ممنوعیت سفر شهروندان شش کشور مسلمان به آمریکا اعلام کرد این قانون طبق قانون اساسی آمریکا و قانون بین الملل، سیاستی مشکل دار و مسئله ساز است.

ظریفی در مصاحبه ای که در مقر این کمیسیون انجام داد اعلام کرد اکنون نوعی از پوپولیسم برای مقابله با تفکر حاکمیت قانون بکار گرفته می شود. وی افزود: پوپولیسم جدید مزین به نوعی گستاخی جدید است. مسئله این نیست که افرادی نقض قانون را تکذیب می کنند، بلکه مسئله این است که آنها می‌گویند چون قدرتشان را از مردم می گیرند، می توانند قانون را نقض کنند.

گفتنی است کمیسیون بین المللی قضات متشکل از 60 قاضی و وکیل از مناطق مختلف جهان است که در زمینه حمایت از حقوق بشر و حاکمیت قانون  فعالیت می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار