رئیس جمعیت هلال احمر مطرح کرد؛

نگاه پزشکان هلال احمر به حجاج باید سلامت محور باشد

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نگاه پزشکان هلال احمر باید نسبت به زایران سلامت محور و در راستای پیشگیری باشد و تنها به فکر درمان صرف نباشد.

نگاه پزشکان هلال احمر به حجاج باید سلامت محور باشدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر محسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر در همایش پزشکان حج ٩٦ که امروز(پنج‌شنبه) برگزار شد، با اشاره به وظایف پزشکان عازم به حج 96 اظهار داشت: پزشکان بايد نسبت به اعمال و مناسكی كه حجاج در زمان های مختلف مراسم حج انجام می‌دهند نگاه تخصصی داشته باشند.

وی در ادامه افزود: پزشکان نمايندكان جمعیت هلال احمر هستند و بايد ارزش‌های اين سازمان را رعايت كنند و علاوه بر مسايل جسمانی به مسايل روحی و روانی حجاج نیز توجه داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: نگاه پزشکان هلال احمر باید نسبت به زایران سلامت محور و در راستای پیشگیری باشد و تنها به فکر درمان صرف نباشند.

ضیایی‌ با اشاره به بیماری‌های شایعی که در عربستان وجود دارد، گفت: با توجه به فصل تابستان گرما‌زدگی به صورت شایع در کودکان و افرادی با سنین بالا اتفاق می‌افتد. در گذشته فقط وان‌های بزرگ یخ بودند که می‌توانستند جلوی گرمازدگی را بگیرند اما امروز پزشکان با امکانات جدیدتر‌ و آزمایشگاه‌ها می‌توانند از گرمازدگی‌ حجاج‌ جلوگیری کنند.

شیوع ایران دردی میان حجاج بعد از انجام مراسم تشریق

 وی با اشاره به ایران‌دردی‌ در بعضی زائران بعد از مراسم تشریق‌ اظهار کرد: بعد از مراسم تشر‌یق برخی از حجاج‌ حس می‌کنند که باید به خانه‌های خود بازگردند که این خود یک نوع ایران‌دردی‌ است، بنابراین پزشکان باید به مسائل روانی زائران توجه بیشتری نشان دهند.

ضیایی‌ در ادامه افزود: پزشکان باید فایل جداگانه ای از هر یک از زائران کاروان‌های مربوط به خود داشته باشند. با این کار می‌توانند به راحتی مشکلات و بیماری‌های افراد را در زمان‌های مختلف شناسایی کنند.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی زائران توسط پزشکان حج و زیارت گفت: پزشکان باید وضعیت حجاج را به 3 دسته سبز، زرد و قرمز تقسیم‌بندی کنند و همچنین با انجام ملاقات‌های مکرر‌ از بیماران خود،  از بروز هر گونه خطر احتمالی جلوگیری کنند.

ضیایی‌ تصریح کرد: برخی از افراد در کاروان‌ها که قادر به همراهی و کمک‌رسانی به پزشکان هستند، می‌توانند داوطلبانه در کنار پزشک مربوطه به حجاج خدمت رسانی کنند.

 وی با بیان اینکه حج نوعی تمرین برای پزشکان است، گفت: حج مکانی است که پزشکان ارتباط مالی با افراد ندارند، بنابراین پزشکان با تمرینی که از خود نشان می‌دهند، می‌توانند اخلاق و معنویت زیباتری‌ را از خود به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.