یکی از افراد حاضر در دیدار پسر ارشد ترامپ با روس‌ها‌ به پول‌شویی متهم شد

نیوزویک نوشت یکی از افراد حاضر در دیدار تابستان گذشته اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با روس‌ها در انتقال غیرقانونی یک میلیارد دلار به بانک‌های آمریکایی نقش داشته است.

یکی ار افراد حاضر در دیدار پسر ارشد ترامپ با روس‌ها‌ به پول‌شویی متهم شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار مطلبی در پاریگاه اینترنتی خود نوشت: نتایج تحقیقات دیوان محاسبات آمریکا نشان می‌دهد «ایرکلی کاولادز» -معروف به ایک کاولادز- یکی از افراد حاضر در دیدار اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ و روس‌ها در ماه ژوئن 2016 میلادی، در انتقال غیرقانونی یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار از روسیه و کشورهای اروپای شرقی به بانک‌های آمریکایی نقش مهمی داشته است. از کاولادز به عنوان هشتمین فرد شناسایی شده در دیدار میان پسر ارشد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، جرد کوشنر، داماد ترامپ و پال منافورت، رئیس وقت ستاد انتخاباتی ترامپ با روس‌ها در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا نام برده شده است.

براساس ادعای دیوان محاسبات آمریکا، کاولادز بیش از یک میلیارد و چهارصد میلیون دلار پول مشتریان روس و اروپای شرقی را با استفاده از شرکت‌های صوری به «بانک شهر» در نیویورک و «بانک بازرگانی» در سان‌فرانسیسکو انتقال داده است.

نیوزویک در ادامه می‌نویسد: کاولادز که سال 1991 از اتحاد جماهیر شوروی سابق به شهر نیویورک آمریکا مهاجرت کرد، بیش از 2 هزار شرکت از طرف روس‌ها در ایالت دلاور آمریکا ثبت و برای آن‌ها حساب‌های بانکی افتتاح کرده است؛ شرکت‌هایی که به ادعای دیوان محاسبات آمریکا برای پول‌شویی و انتقال غیرقانونی پول به این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این در حالی است که ایک کاولادز سال 2000 میلادی در گفتگو با نیویورک‌تایمز با رد اتهامات علیه وی درخصوص پول‌شویی، فعالیت‌های این شرکت‌ها را قانونی و ادعای دیوان محاسبات آمریکا را بی‌اساس خواند.

دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ، 11 ژوئیه سال جاری میلادی، ایمیلی را منتشر کرد که نشان می داد او ژوئن سال 2016 و در جریان رقابت های انتخاباتی آمریکا، با ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس، که اطلاعات محرمانه ای را درباره «هیلاری کلینتون»، نامزد شکست خورده حزب دموکرات در این انتخابات در اختیار داشت، دیدار کرده است. این اطلاعات ظاهراً از سوی دولت روسیه در اختیار ناتالیا وسلنیتسکایا قرار گرفته بود. بر اساس گزارش رسانه های آمریکا، «رینات اخمتشین»، یک مأمور امنیتی شوروی سابق که اکنون در روسیه به کار لابی‌گری برای دولت مشغول است، نیز همراه با ناتالیا وسلنیتسکایا به دیدار دونالد ترامپ جونیور، «جرد کوشنر»، داماد ترامپ، و «پل مانافورت»، مدیر وقت کمپین انتخاباتی ترامپ، رفته بود.

گزارش‌های مربوط به دیدار دونالد ترامپ جونیور و روس ها باعث تقویت گمانه‌زنی‌ها درخصوص دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا شده است.

 

انتهای پیام/

 اتهام پول‌شویی به فرد حاضر در دیدار دونالد ترامپ جونیور و وکیل روس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار