عملیات مشترک حزب الله و ارتش سوریه در مرز لبنان برای آزادسازی القلمون و عرسال

حزب الله لبنان و ارتش سوریه عملیات نظامی برای آزادسازی منطقه القلمون سوریه و منطقه عرسال لبنان را از چنگ تروریست‌ها آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، یک فرمانده نظامی حامی دولت سوریه اعلام کرد حزب الله لبنان و ارتش سوریه امروز، عملیات نظامی برای آزادسازی منطقه القلمون سوریه و منطقه عرسال لبنان را از چنگ تروریست‌ها آغاز کردند.

در این عملیات، شورشی‌های مستقر در منطقه «جورود عرسال» و بخش غربی القلمون در این منطقه مرزی هدف قرار گرفتند.

منطقه بیابانی جرود عرسال که میان سوریه و لبنان قرار گرفته است، تبدیل به پایگاهی برای عناصر گروه‌های تروریستی جبهه النصره و داعش شده است. از سوی دیگر، چند هزار پناهجوی سوری در اردوگاه‌هایی در جرود عرسال زندگی می‌کنند.

شبکه المنار اعلام کرد عناصر جبهه النصره در منطقه جرود عرسال و نواحی اطراف شهر فلیتا در سوریه هدف قرار گرفته اند. شبکه المنار تصاویری ویدیویی از شلیک توپی که بر روی یک کامیون قرار گرفته و پرچم حزب الله لبنان را به همراه داشته است، منتشر کرد.

ارتش لبنان پیش از انجام این عملیات، نیروهای پشتیبانی خود را در حومه شهر عرسال مستقر کرد. دلیل این امر، جلوگیری از فرار عناصر تروریستی به مرز لبنان بوده است.

روز جمعه، یک منبع امنیتی لبنانی گفت ارتش این کشور موضع دفاعی به خود گرفته است. این منبع گفت: «در صورتی که به مواضع ما حمله نشود، ما حمله‌ای را آغاز نخواهیم کرد».

این در حالی است که فرمانده نظامی نیروهای حامی دمشق گفت ارتش لبنان در عملیات نظامی روز جمعه حضور نداشته است.

جبهه النصره تا سال گذشته میلادی، متحد رسمی القاعده در جنگ داخلی سوریه بود. در سال گذشته، این گروه تروریستی ارتباط خود با القاعده را قطع کرد و نام خود را تغییر داد. این گروه تروریستی اکنون با نام تحریر الشام شناخته می‌شود.

سعد الحریری – نخست وزیر لبنان – روز سه‌شنبه اعلام کرد ارتش این کشور که از حمایت نظامی آمریکا برخوردار است، قصد دارد در منطقه جرود عرسال عملیات نظامی را انجام دهد که به دقت برنامه‌ریزی شده و مورد بررسی قرار گرفته است. با این‌حال، بین ارتش لبنان و ارتش سوریه چنین هماهنگی صورت نگرفته است.

در سال 2014، تروریست‌های تکفیری به منطقه عرسال لبنان هجوم بردند و یکی از جدی ترین پیامدهای جنگ داخلی سوریه را در لبنان آشکار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار