وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد در صورتی که کشورهای عرب منطقه به دخالت در امور داخلی این کشور پایان دهند، دوحه حاضر است با آن‌ها گفتگوهای سازنده برگزار کند.

وزیر خارجه قطر: پایان دخالت 4 کشور عربی در امور داخلی قطر، شرط دوحه برای گفتگوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از اسپوتنیک، محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر، روز جمعه گفت در صورتی که کشورهای عرب منطقه به دخالت در امور داخلی این کشور پایان دهند، دوحه حاضر است با آن‌ها گفتگوهای سازنده برگزار کند.

وزیر خارجه قطر برای دیداری رسمی در چین به سر می برد. در بیانیه ای که وزارت امور خارجه چین منتشر کرد به نقل از محمد بن عبدالرحمان آل ثانی آمده است دوحه از عربستان سعودی، امارت متحده عربی، مصر و بحرین می خواهد برای کاستن از اختلافات تلاش کنند.

بر اساس این بیانیه، وزیر خارجه قطر در جریان دیدار با همتای چینی خود در پکن گفت: «قطر آماده است با همه طرف ها گفتگوهایی سازنده برگزار کند؛ به شرط اینکه آن‌ها به استقلال این کشور احترام بگذارند و ضمن خودداری از دخالت در امور داخلی این کشور، برای ایجاد اعتماد دوجانبه و تلاش جدی در مسیر حل مناقشه کنونی، به قوانین بین المللی پایبند بمانند».

وزیر خارجه چین نیز ضمن درخواست از کشورهای عرب برای وارد شدن به گفتگوهای مستقیم با هدف جلوگیری از تشدید بحران، از همه طرف ها خواست از خود خویشتنداری نشان دهند.

چندین هفته پیش، چهار کشور عربستان سعودی، امارات، مصر و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، تحریم هایی علیه این کشور اعمال کردند. قطر این اتهامات را تکذیب می کند. این چهار کشور عربی ماه گذشته، با صدور ضرب الاجلی برای قطر، روابط دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند. قطر 13 درخواست این کشورها را که بستن شبکه الجزیره و کاهش روابط با ایران در میان آن‌ها قرار داشت رد کرد و گفت این درخواست ها غیر واقعی و ناقض استقلال و حاکمیت این کشور است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار