عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان کشور گفت: فضای دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارهای تخصصی و حرفه‌ای در قلمرو علمی حرکت کند که چنین چیزی در عمل قابل مشاهده نیست و هوای تازه‌ای باید که این جریان را شکل داده و به حرکت در آورد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضاعلی نوروزی  اظهار کرد: با توجه به اینکه اصلی‌ترین کارکرد دانشگاه تولید علم و زمینه‌سازی برای پیشرفت علمی و فناوری است، بنابراین دانشگاه‌های کشور باید از این نقطه مورد بازنگری قرار گیرند و هوای تازه در آن‌ها دمیده شود.

وی افزود: طبیعتاً در حوزه تولید علم اساتید هم خودشان باید فعالیت کنند و هم باید دانشجویان را به این مسیر سوق دهند و بخش عمده‌ای از انرژی دانشجویان صرف این امور شود، اگر تولید علمی هم  صورت می‌گیرد که حتماً هست، مسأله اینجاست که این تولید علم چقدر نوآورانه و توأم با خلاقیت بوده و چقدر مسائل و چالش‌های فراروی جامعه ما را حل کرده است.

دبیر کانون دانشگاهیان استان اصفهان گفت: طبیعتاً عوامل فردی و سازمانی زیادی بر روند تولید علم اساتید تأثیرگذار است اما یکی از کلیدی‌ترین مؤلفه‌ها بحث جرأت علمی است؛ باید فضایی ایجاد شود که در آن استاد و دانشجو بتوانند با جسارت به ایده‌پردازی پرداخته و ایده‌های خود را بیازمایند که این مسأله به ویژه در قلمرو علوم انسانی کمتر قابل ملاحظه است.

وی تصریح کرد: ساختارها و فرآیندهای دانشگاه باید به گونه‌ای مورد بازسازی قرار گیرند که از هرگونه کار کم‌عمق جلوگیری کند و فضا را برای کارهای عمیق  و کیفی مهیا سازد، فضای سازمانی مناسب جو سازنده و حمایت می‌تواند زمینه‌ساز جرأت‌دهی علمی دانشجویان و اساتید شود.

عضو شورای مرکزی کانون دانشگاهیان کشور بیان داشت: روش مواجه اساتید با دانشجویان که خود تحت تأثیر سیاست‌گذاری‌ها و الزاماتی است که مدیران دانشگاه اعمال می‌کنند و بر قدرت نوآوری و خلاقیت دانشجویان و اساتید به شدت تأثیرگذار است.

وی عنوان کرد: باور مدیران و اساتید به ارزش علم در برابر باور سودجویانه و فرصت‌طلبانه اساتید و مدیران دانشگاهی می‌تواند فضایی برای رشد بیشتر و بهتر موقعیت علمی دانشگاه‌ها ایجاد کند.

نماینده سابق وزیر علوم در شورای ناظر بر تشکل‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان اذعان داشت: فضای دانشگاه‌های کشور باید به سمت کارهای تخصصی و حرفه‌ای در قلمرو علمی حرکت کند که چنین چیزی در عمل قابل مشاهده نیست و هوای تازه‌ای باید که این جریان را شکل داده و به حرکت در آورد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار