استرالیا: کشتی جاسوسی چین به سواحل ما نزدیک شد

نیروی‌های نظامی استرالیا از نزدیک شدن یک کشتی جاسوسی چین به محل برگزاری رزمایش مشترک آمریکا، نیوزیلند و استرالیا در سواحل این کشور خبر دادند.

حضور یک کشتی جاسوسی چین در نزدیکی محل برگزاری تمرینات نظامی آمریکا، استرالیا و نیوزیلندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیروی دفاعی استرالیا روز شنبه اعلام کرد یک کشتی جاسوسی چین به محل برگزاری تمرینات مشترک نظامی آمریکا، نیوزیلند و استرالیا در کنار سواحل این کشور نزدیک شده است. نیروی دفاعی استرالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد کشتی جاسوسی نیروی دریایی ارتش آزادی‌بخش خلق چین به نام « Type 815» در زمان برگزاری تمرینات نظامی «Talisman Sabre» نزدیک ساحل شمال شرقی استرالیا در حال انجام عملیاتی بود.

بر اساس اعلام نیروی دفاعی استرالیا، کشتی چینی خارج از آب‌های منطقه‌ای استرالیا و درون منطقه‌ اقتصادی انحصاری این کشور در دریای مرجان قرار داشت. بیش از 30 هزار نیروی آمریکایی، نیوزیلندی و استرالیایی در تمرینات مشترک نظامی دو ساله خود -که اواخر ژوئیه به پایان می‌رسد- شرکت کرده‌اند.

گسترش حضور نظامی پکن بویژه در دریای جنوبی چین تنش‌هایی را بین این کشور و همسایگانش ایجاد کرده و انتقادهایی را از سوی استرالیا و آمریکا به همراه داشته است. برونئی، مالزی، فیلیپین، ویتنام و تایوان نیز ادعای مالکیت بخش‌هایی از این دریا را دارند. 

انتهای پیام/

‌استرالیا از نزدیک شدن کشتی جاسوسی چینی به سواحل این کشور خبر داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار