اهواز؛

پایان خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در خوزستان

مدیرعامل شرکت غله منطقه ۴ از پایان خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در خوزستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیاوش حسین‌پور، مدیرعامل شرکت غله منطقه 4 با اعلام رسمی پایان خرید تضمینی کلزا، میزان خرید را18 هزارو 940 تن اعلام کرد.


وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از هجده هزار و نهصد و چهل تن کلزا به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.


مدیر عامل شرکت غله منطقه 4 بیان داشت: کلزا از جمله زراعت‌های مهمی است که مهم‌ترین مزایای آن را اصلاح و افزایش حاصلخیزی خاک، کنترل بیماری‌های خاکزی، کنترل علف‌های هرز است.


وی گفت: استان خوزستان به مانند سال های گذشته معمولا بعد از استان گلستان و اردبیل در تولید کلزا در رتبه سوم جای دارد.


وی اضافه کرد: امسال 27 مرکز خرید وابسته به تعاونی و اتحادیه‌های روستایی دردیگر شهرستان‌ها خرید این محصول را به عهده داشته و دراین مراکز خرید تضمینی با قیمت مصوب هر کیلو ۲7 هزار و 830 ریال با افت مفید ۲درصد و رطوبت ۱۰ درصد، از کشاورزان خریداری و تاکنون بیش از 18هزارو 900 تن از آن به کارخانه های روغن کشی معرفی شده از سوی شرکت مادر تخصصی ارسال و40 تن نیز در مراکز استاندارد نگهداری می‌شود.


حسین پور مبلغ پرداختی به کشاورزان را از بابت خرید این محصول 511 هزارو 342 میلیون ریال اعلام کرد وی در ادامه افزود: غله منطقه 4 خوزستان برای دومین سال در کنار خرید تضمینی گندم، خرید این محصول را بعهده داشته است.

 

انتهای پیام/م

خرید تضمینی دانه روغنی کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.