استاندار گیلان :افزایش اختیارات مدیران بانک‌ها برای پیشبرد طرح های اشتغال زا بسیار مهم است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ محمدعلی نجفی استاندار گیلان در نشست هماهنگی برنامه های توسعه اشتغال و تولید گیلان که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در رشت برگزار شد گفت:با وجود تنگناهای مختلف با تلاش های دولتمردان تدبیر و امید برای اعتلای کشور و در مسیر توسعه‌ استان گام های اساسی برداشته شده است.


وی درنشست مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان با حضور دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه‌ کشور و جمعی از مدیران سازمان‌ها و بانک‌های کشوری و معاونان وزرا و نمایندگان به معضلات موجود در استان اشاره کرد و افزود: با وجود اقدامات مثبت صورت گرفته، معضل بیکاری جوانان به ویژه در بخش فارغ التحصیلان در گیلان یکی از معضلات اساسی به شمار می‌رود.


استاندار گیلان گفت : تکیه به توانمندی‌های داخلی، پرداخت تسهیلات، راهبری صحیح واحدهای تولیدی و گردشگری، جلوگیری از واردات غیرضروری، بسیج امکانات فرهنگی و تبلیغی در راستای ترغیب مردم برای استفاده از کالاهای ایرانی و کاهش نرخ سود بانکی از مواردی است که می تواند به کاهش بیکاری جوانان کمک شایان توجهی داشته باشد.


محمد نجفی افزود : در مسیر استفاده از کالاها و محصولات ایرانی تولید کنندگان بخش‌های مختلف و همچنین کشاورزان باید برای ارتقاء کیفیت محصولات خود تلاش ویژه‌ای داشته باشند.


وی توجه به اشتغال روستاییان و رفع موانع در پرداخت تسهیلات کم بهره‌ اشتغالزایی را از موارد مورد انتظار دیگر مجموعه‌ مدیران استانی اعلام و تصریح کرد : برخی از بانک‌ها از قبول وثیقه‌ سندهای روستایی برای دریافت تسهیلات ممانعت می‌کنند که باتوجه به اندیشه‌ عمومی در پرداخت این گونه تسهیلات انتظار ما بر رفع این موانع است.

 

انتهای پیام/م.ع

واگذاری افزایش اختیارات مدیران بانک‌ها برای پیشبرد طرح های اشتغالزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.