اهواز؛

تحول در وضعیت فرهنگی با حمایت مسئولان از حوزه های علمیه

امام جمعه شوش تحول در وضعیت فرهنگی خوزستان را با حمایت مسئولان از حوزه‌های علمیه امکانپذیر دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد امام، امام جمعه شوش اقامه نماز را فریضه الهی و نشانه حکومت اسلامی عنوان کرد و گفت: نماز جمعه عامل وحدت بین مردم و مسئولین، محلی برای تبیین مشکلات جهان اسلام و بصیرت افزایی ملت مسلمان است.

 

وی با اشاره به 5مرداد و اقامه اولین نماز جمعه به امامت آیت الله طالقانی بیان داشت: قبل از انقلاب نماز جمعه فقط در شهری مثل قم آن هم بر حسب احساس تکلیف اهل علم برگزار می‌شد ولی بعد از انقلاب اسلامی نماز جمعه با خیل نمازگزاران و باشکوه یک حکومت اسلامی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام امام اذعان کرد: اولین امام جمعه شهرستان شوش شهید محمد کاظم دانش بودند که به فرمان امام اولین نماز جمعه شهرستان شوش را برگزار کردند.

 

امام جمعه شوش از تلبس 145طلبه واجد شرایط به لباس روحانیت در حوزه‌های علمیه شوش و شهر الوان خبر داد و افزود: در حال حاضر 320 برادر طلبه و 320طلبه خواهر در حوزه‌های علمیه خواهران و برادران شوش، الوان و شاوور در حال کسب علم و تبلیغ دین هستند.

 

وی اظهار داشت: در روستاهای شهرستان شوش حدود 30طلبه مستقر با عنوان طرح هجرت و یا روحانی مستقر فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد امام تصریح کرد: مرکز فرهنگی خواهران الوان برای بانوان خانه دار در زمینه فراگیری مسائل شرعی فعالیت می‌کنند و دانشگاه امیر المومنین شعبه شوش نیز برای دومین ترم دانشجو می‌پذیرد.

 

وی با اشاره به تاثیر حمایت‌های معنوی و دلگرمی نماینده ولی فقیه در استان خوزستان آیت الله موسوی جزایری اذعان داشت: تمام فعالیت‌های حوزه فرهنگی و حوزه‌های علمیه با حمایت و هدایت نماینده ولی فقیه در خوزستان صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین امام بیان کرد: ستاد نماز جمعه در شهرستان‌ها از محل وجوهات شرعیه مردم و همکاری مسئولین محلی تامین می‌شود، لذا برای برگزاری هر چه بهتر نماز جمعه مردم وجوهات شرعیه خود را به نماز جمعه شهرستان پرداخت کنند.

 

وی با اشاره به کارهای سلیقه‌ای و موردی در وضعیت فرهنگی استان گفت: در صورت حمایت مسئولین از حوزه‌های علمیه وضعیت فرهنگی استان متحول خواهد شد.

 

امام جمعه شوش در جمع شورای اداری شهرستان از مسئولین خواست در زمینه اشتغال جوانان در سال اقتصاد مقاومتی تولید، اشتغال تلاش مضاعف داشته باشند و اظهار کرد: هر کدام از ما توانایی کار آفرینی و ایجاد اشتغال را در حد توان داریم نباید کنار بایستم بلکه برای حل مشکل اشتغال و اقتصاد جامعه وارد عمل شویم قطعا به نتایج مطلوب می‌رسیم.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.