شیراز؛

کشت گیاهان دارویی از جمله راه کاری برای فائق آمدن بر خشکی و خشکسالی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کشت گیاهان دارویی از جمله راه کاری برای فائق آمدن بر خشکی و خشکسالی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدمهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در دیدار با نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: از جمله اقدامات این سازمان اجرای طرح پهنه بندی اراضی کشاورزی استان در قالب ۶۱۲ پهنه و تعیین مسئول پهنه و تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی و راه اندازی سامانه ۱۳۱ و تشکیل ۱۳ اکیپ گشت حفاظت و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی باغی و زراعی در شهرهای استان فارس، بهبود کیفیت سموم مورد استفاده برای کنترل آفات، بیماری ها و علف های هرز بوده است.


وی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی از جمله راه کاری برای فائق آمدن بر خشکی و خشکسالی است، افزود: به دلیل اقتصاد بهتر و کم مصرف کردن آب در گیاهان دارویی از جمله راه کارهایی است که در استان فارس در پیش گرفتیم.


قاسمی به حوزه زمین و امور اراضی اشاره کرد و ادامه داد: با افزایش پوشش نظارتی به دنبال جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی هستیم که سامانه ۱۳۱ در همین راستا راه اندازی شده و گروه های گشت و نظارت و جلوگیری و اجرای احکام مختلفی که در همین راستا توسط دادگاه های محترم و اجرای کاداستر اراضی که در همین راستا انجام شده است.


وی، به استاندارد سازی محصولات کشاورزی و کم کردن دغدغه مردم در ارتباط با سلامت محصولات اشاره کرد و اظهار داشت: به همین منظور برنامه استاندارد سازی ۵ محصول اساسی را در دستور کار خود قرار داده ایم.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: علی رغم خشکسالی ها و از آب افتادن اراضی، با تدبیر و به کارگیری روش های علمی، خرید گندم از ۵۷۰ هزار تن در سال ۹۲ به ۹۶۰ هزار تن در سال ۹۵ افزایش یافته است و تاکنون نیز بیش از ۸۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان در استان فارس خریداری شده است.
انتهای پیام/ر

طرح پهنه بندی اراضی کشاورزی فارس در 612 پهنه اجرا شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار