اهواز؛

ثبت اطلاعات ساخت‌ و ساز ساختمانی در خوزستان

تفاهم‌ نامه 3 جانبه‌ای درزمینه راه‌اندازی سامانه مشترک ثبت اطلاعات ساخت‌ و ساز ساختمان و مسکن در اهواز به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،فرامند هاشمی زاده، معاون امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: تفاهم‌نامه ساخت وتاز با همکاری مدیران و کارشناسان اداره کل راه و شهرسازی، شهرداری اهواز و سازمان نظام مهندسی در راستای ایجاد سامانه مشترک به منظور ثبت عملکرد مهند سین، اطلاعات کلیه پروانه‌های ساختمانی صادره، ارسال الکترونیکی نقشه‌ها، مکاتبات و گزارشات مرحله‌ای مهندسین ناظر و در مجموع ارتقای بهره‌وری با ایجاد ارتباط پایدار و منسجم میان دستگاه‌های ذیربط تهیه و امضا و از ابتدای مردادماه سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی جلوگیری از جعل اسناد سازمان نظام مهندسی و به ‌روز بودن گزارشات و پرونده‌های ساخت‌ و ساز، ایجاد سلامت اداری در تشکیلات ساخت ‌وساز مسکن و تقویت ارتباط بین نهادهای ذیربط که در بلندمدت موجب رونق پایدار بازار مسکن خواهد شد ازاهداف راه‌اندازی این سامانه برشمرد.

هاشمی زاده بازار مسکن را یکی از ارکان اصلی در چرخه اقتصاد کشور دانست وگفت: در صورتی که بتوان در این زمینه به یک روند رشد و رونق پایدار برسیم می‌توان تأثیرات مثبت آن در چرخه اقتصادی و متعاقب آن در بحث بهسازی ساخت‌و‌ساز و تعالی مدیریت شهرها در افق برنامه بلندمدت سیمای شهر و در نهایت رضایتمندی مردم را شاهد بود.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بیان داشت : معمولاً در مسیر ایجاد تحولات جدید موانع زیادی به وجود می‌آید به همین دلیل باید تمامی جوانب را لحاظ و آمادگی کامل برای توجیه و اقناع موضوع را به همراه اطلاع‌رسانی دقیق به شهروندان در دستور کار قرار دهیم.

وی در پایان گفت: این سامانه پس از تلاش‌های بسیار و برگزاری 22 جلسه در سطح مدیریتی و کارشناسی برای اولین‌بار در سطح کشور راه‌اندازی شد و امیدواریم با موفقیت در این زمینه استان خوزستان به خاستگاه این دستاورد در کشور مبدل شود.


انتهای پیام/م

بهسازی وضعیت ساخت و ساز در خوزستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.