بجنورد؛

آبرسانی به عشایر با 11 تانکر سیار

روزانه 11 تانکر کار آبرسانی به عشایر استان را انجام می دهد.

 

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمدرضا قلی پور مدیر کل امور عشایر استان گفت: روزانه 500 متر مکعب آب برای خانوارهای عشایری استان با  تانکر حمل می شود.

وی افزود: روزانه هر تانکر بین سه تا پنج سرویس برای خانوار های عشایری استان آبرسانی دارند که در این روزها فعالیت آنان بیشتر شده است..

قلی پور با بیان این که برخی از محله های عشایر دور و سخت گذر است که برای آبرسانی به این محله ها از تانکر های اجاره ای و همچنین تراکتور استفاده می شود.

وی اظهار کرد: برای مشکل کم آبی این اداره کل چشمه ها و منابع آب در مناطق عشایری را بهسازی کرده است که حداقل آبی که این چشمه ها دارند نیز ذخیره سازی شود.

وی بر تامین منابع آبی پایدار برای خانوار های عشایری این استان نیز تاکید کرد و افزود: خانوارهای مناطق کانون های خودجوش به شبکه آبرسانی پایدار متصل هستند که هم اکنون این شبکه درگلیل شیروان و سامان محله مانه و سملقان و همچنین در مناطقی از اسفراین وجود دارد.

مدیر کل امور عشایر استان اظهار گرد:در مناطقی که برای دام هم کمبود آب وجود دارد با هماهنگی انجام شده تانکر ها برای بخش دام آب حمل می کنند.

قلی پور با اشاره به اینکه از خانوارهای عشایری این استان آب بها دریافت نمی شود،گفت: برخی از شرکت های تعاونی خدمات آب بعضا مبلغ ناچیزی برای آب بها دریافت می کنند که برای اجاره تانکر ها است.

وی افزود: پنج هزار و 350 خانوار عشایری استان 25 درصد تولید گوشت استان را تولید می کنند.

گفتنی است:هم اکنون عشایر استان با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر در قالب دو ایل و ‎ 38طایفه با شیوه های سنتی کوچرو و نیمه کوچرو با 700 هزار راس دام در این استان کوچروی می کنند.

انتهای پیام/آ

تولید 25 درصد گوشت توسط عشایر در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.