بندرعباس؛

کمبود منابع مالی قطب اقتصاد کشور

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت : هرمزگان یکی از مهم ترین قطب های اقتصادی کشور برای اجرای بسیاری از طرح های عمرانی ، اجتماعی و فرهنگی با کمبود منابع مالی مواجه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،الهام امین زاده دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی امروز در ستاد صیانت از حقوق شهروندی هرمزگان افزود: صنایع بزرگ هرمزگان باید در برابر مردم استان مسئولیت اجتماعی بیشتری از خود نشان دهند.

وی با توجه به اینکه صنایع مستقر در هرمزگان درآمد های زیادی از فعالیت خود در استان کسب می کنند نیاز است که خدمات اجتماعی ، فرهنگی و بهداشتی هم به مردم منطقه ارائه دهند.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی از تقسیم ناعادلانه منابع دولتی در استان ها انتقاد کرد.

الهام امین زاده افزود: اکنون برای هر استانی در اجرای منشور حقوق شهروندی اولویت ها و ویژگی هایی تعیین شده است که در استان هرمزگان به دلیل زندگی مسالمت آمیز شیعه و سنی و مشارکت سیاسی و فرهنگی مناسب اقلیت های مذهبی ، این موضوع به عنوان ویژگی استان هرمزگان در اجرای این منشور و اولویت های کار و آموزش و در کشور معرفی می شود.

وی گفت: باید سرانه شادی در استان افزایش یابد که برای این کار می توان هرساله چندین جشن ملی و محلی با موضوعات گوناگون از جمله گردشگری در استان برگزار شود.

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی پیشنهاد کرد هر ساله شهروندان فعال و مسئولیت پذیر در استان شناسایی شوند وبه آن ها نشان شهروندی اعطا شود.

الهام امین زاده یکی از مهم ترین دلایل آسیب های اجتماعی از جمله حبس در زندان ها را ناآگاهی بسیاری از مردم از حقوق شهرمندی خود دانست .

وی گفت : باید شرایطی ایجاد شود که شهروندان در صورت شکایت از نهادهای دولتی که حقوق شهروندی آنها را نادیده می گیرند بدون هزینه های دادرسی بتوانند مشکل خود را پیگیری کنند .

دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی افزود:اکنون مرحله تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی به پایان رسیده و نوبت به کار عملی است.

جاسم جادری استاندار هرمزگان نیز در این جلسه حقوق شهروندی را از حقوق بدیهی انسان ها و آموزش به جامعه را از اولویت های تحقق اهداف منشور حقوق شهروندی در جامعه دانست.

انتهای پیام/ف

پایان مرحله تدوین و ابلاغ منشور حقوق شهروندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.