قزوین؛

راهیابی ۶۳ نفر به مرحله استانی مسابقات ملی مهارت

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در جمع خبرنگاران گفت: امسال از ۵۲۰ شرکت کننده در مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت ۶۳ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ جلیلوند گفت : مرحله استانی مسابقات مهارت پنجم مرداد در چهار حوزه به صورت تئوری و عملی برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحله کشوری این مسابقات به صورت عملی نیمه دوم مرداد ماه برگزارخواهد شد.

جلیلوند گفت : مصطفی یارکه سلخوری در رشته فرز CNC تنها نماینده استان برای مسابقات جهانی ابوظبی است.

وی به کارآموزی در محیط واقعی کار اشاره کرد و گفت : در این طرح افراد در بنگاه ه‌های اقتصادی خرد وارد می‌شوند و علاوه بر آموزش کار انجام می‌دهند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت : این اداره تعهد اشتغال ۸۰۰ نفر را دارد که در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ نفر شروع به کار کرده اند.

جلیلیوند افزود: در زمینه کارورزی دانش آموخته‌های دانشگاهی هم ۲ هزار ۵۴۰ نفر سهم استان است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای به طرح مادران کارآفرین پرور هم اشاره کرد و گفت : این طرح برای اولین بار است که در کشور اجرا میشود.

به گفته جلیلوند، پارسال مادران ۵۰ هزار نفر ساعت آموزش کار افرینی دیدند تا بتوانند فرزندان کار افرین تربیت کنند.

وی اضافه کرد: آموزش‌های نیمه حضوری در بستر فضای مجازی از دیگر طرح‌های فنی و حرفه‌ای ا ست که به صورت رایگان انجام می‌شود.

جلیلوند از فعالیت ۱۸۸ آموزشگاه آزاد در استان خبر داد و گفت : آموزش‌های موازی در آموزشگاه‌های دولتی و خصوصی از دغدغه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای است که غالبا در رشته‌های خدماتی آموزش می‌دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با ۵۸ ارگان تفاهم نامه امضا شده تا جلوی اموزش‌های موازی کاری در آموزشگاه‌ها گرفته شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در بخش دانشگاهی هم برای مهارت آموزی به دانشجویان با برخی از دانشگاه‌ها وارد عقد قرارداد شده ایم.

جلیلوند به طرح آموزش مهارت در جوار دانشگاه اشاره کرد و گفت : دانشگاه‌های دارای دو هزار دانشجو می‌توانند در این طرح شرکت کنند و این برنامه تا پایان مرداد ماه در اولین واحد دانشگاهی در قزوین شروع می‌شود.

وی گفت: همچنین سال گذشته تفاهم نامه‌ای با شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین منعقد شد که طبق این قرارداد تا کنون بالغ بر ۲ هزار نفر در واحد‌های صنعتی آموزش دیدند.

۳۱ تیر ماه تا ششم مرداد به عنوان هفته ملی مهارت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

 

برگزاری مرحله استانی  مسابقات مهارت ملی از پنجم مرداد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.