ابراز تردید رئیس اجرائی افغانستان نسبت به حمله انتحاری پسر رهبر طالبان

رئیس اجرائی دولت وحدت ملی افغانستان نسبت به انجام حمله انتحاری پسر ملا«هبت الله آخوندزاده» رهبر گروه طالبان ابراز تردید کرد و گفت هنوز مشخص نیست که وی چگونه کشته شده است.

ابراز تردید رئیس اجرائی افغانستان نسبت به حمله انتحاری پسر رهبر طالبانبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله عبدالله» روز یکشنبه در نشست افتتاحیه مجلس جوانان افغانستان در محل مجلس سنا گفت که هنوز جزئیات این حمله روشن نیست و اگر هم چنین حمله ای صورت گرفته باشد، با توجه به کشته شدن زنان و کودکان، از نگاه اسلامی، چگونه قابل توجیه خواهد بود؟
«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان روز گذشته اعلام کرد که «عبدالرحمان خالد» یکی از پسران هبت الله، پس از 3 سال آموزش انتحاری، ماموریت خود را در هلمند با موفقیت انجام داد، اما برخی منابع گفته اند وی در عملیات کشته شده است.
«جاوید سلیم» سخنگوی نیروی ویژه ارتش افغانستان روز یکشنبه در واکنش به خبر حمله انتحاری رهبر طالبان گفته است که پسر ملاهبت الله در عملیات نظامی کشته شده است و گروه طالبان برای سوءاستفاده تبلیغاتی اعلام کرده که در عملیات انتحاری کشته شده است.
رئیس اجرائی دولت افغانستان گفت که حکم عملیات انتحاری و خودکشی در اسلام واضح و روشن است و شماری از افراد که در صفحات اجتماعی با سوء استفاده از فضای مردم سالاری در کشور، حمله انتحاری را با حضرت ابراهیم و اسماعیل (ع)، تشبیه می کنند، مرتکب خیانت ملی می شوند.
وی تاکید کرد که این افراد مورد بازخواست قرار خواهند گرفت و باید پاسخگوی ریختن آب به آسیاب دشمن باشند.
عبدالله همچنین بدون نام بردن از شهرستان خاص، اعلام کرد که امروز یکی از شهرستان های این کشور بدست طالبان افتاد که در آن به نیروهای افغان نیز تلفات وارد شده و در 5 منطقه دیگر افغانستان نیز جنگ بشدت ادامه دارد.
منابع افغان از سقوط شهرستان «کوهستانات» در استان شمالی «فاریاب» خبر دادند و همچنین گفته می شود که طالبان در شهرستان «تیوره» در استان «غور» نیز پیشروی کرده است.
«فضل هادی مسلم یار»، رئیس مجلس سنا نیز در این مراسم طی سخنانی انتشار خبر انتحار پسر هبت الله را از نگاه اسلام حرام دانست و گفت که از نگاه اسلام این اعمال جایز نیست.
وی، از رئیس اجرائی افغانستان خواست، کسانی که در صفحات اجتماعی این عمل را به آمادگی اسماعیل و ابراهیم برای قربانی شدن در راه خدا تشبیه کرده اند، شناسائی و مورد مجازات قرار دهند.
مسلم یار تاکید کرد که تاکنون کسی قربانی های نیروهای امنیتی را که در سنگرهای جهاد برای دفاع از کشور و آزادی افغانستان با تروریسم مبارزه کرده، این چنین تشبیه نکرده و این تشبیه، کار افراد مزدور مخالف دین است.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.