کرمان؛

تلاش برای حفظ و ماندگاری صنایع دستی

استاندارکرمان گفت: دولت به منظور حفظ و ماندگاری صنایع دستی، آن را با اقتصاد خانگی پیوند داده و سعی دارد شرایط را بهبود ببخشد.

تلاش برای حفظ و ماندگاری صنایع دستی به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان پیش از ظهر یکشنبه در دیدار ارزیابان شورای جهانی صنایع‌ دستی که به منظور ثبت جهانی گلیم روستای دارستان شهرستان سیرجان به عنوان دهکده جهانی گلیم به استان کرمان سفر کرده اند، افزود: از مجموع هفده اثر ثبت جهانی در ایران، پنج اثر متعلق به استان کرمان است.

وی با اشاره به اینکه طی دولت تدبیر و امید توجه خاصی به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان کرمان صورت گرفته است، یادآور شد: دو پرونده از آثار استان کرمان جهت گذراندن روند ثبت جهانی است.

استاندارکرمان با تاکید براینکه طی 500 سال گذشته اقتصاد مردم کرمان توسط صنایع دستی و گیاهان دارویی بوده و این دو محصول، بیشترین صادرات را به شرق آسیا داشته است، تصریح کرد: به مرور زمان با ورود تکنولوژی، دولت سعی کرده با ایجاد مشوق هایی، صنایع دستی را حفظ کند.

رزم حسینی با اشاره به اینکه صنایع دستی با احساس خاصی انجام می پذیرد به گونه ای که این احساس به افراد استفاده کننده، منتقل می شود، خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و تقویت صنایع دستی، آموزش رایگان، بازار فروش و دریافت سفارشات محصول از طریق شبکه های اجتماعی فراهم شده است.

وی با تاکید براینکه دستگاه های دولتی برای حمایت از صنایع دستی استان، مکلف شده اند از آثار هنری برای اهدای اقدام کنند، گفت: سال گذشته در استان کرمان بیش از 5 هزار نفر بافنده بیمه تامین اجتماعی شده و از خدمات آن بهره مند شده اند.

استاندار کرمان از ارزیابان درخواست کرد در بازدیدهایی که انجام می پذیرد، در صورتی که در حوزه زیرساخت های گلیم مشکلی وجود دارد، مطرح و مشکلات مرتفع شود، افزود: دولت به منظور حفظ و ماندگاری صنایع دستی، آن را با اقتصاد خانگی پیوند داده و سعی دارد شرایط را بهبود ببخشد.

انتهای پیام/س

تلاش دولت برای پیوند صنایع دستی با اقتصاد خانگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار