کرمان؛

اتصال راه آهن کرمان با خطوط ریلی به مراکز صنعتی

رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان گفت: راه آهن این استان باید با خطوط ریلی به مراکز صنعتی متصل شود.

اتصال راه آهن کرمان با خطوط ریلی به مراکز صنعتیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدمهدی بلوردی رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان با اشاره به کثرت معادن و کارخانه های صنعتی در استان گفت: راه آهن این استان باید با خطوط ریلی به مراکز صنعتی متصل شود.

وی افزود: موانع و مشکلات پنهان خطوط ریلی ارزیابی و برطرف شود.


وی با تاکید به اینکه باید شرکت های خصوصی را به سرمایه گذاری ریلی دعوت کنیم گفت: ساخت اولین خط آهن استان به وسیله بخش خصوصی گل گهر سیرجان به طول 180 کیلومتر پذیرفته شده است.


وی اظهار کرد: تاکنون آنطور که باید از ظرفیت حمل بار در راه آهن استان کرمان استفاده نشده لذا باید از رهنمودهای استاندار کرمان برای بهبود حمل بار معادن و شرکت ها استفاده شود.


مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با بیان اینکه هر سال 60 میلیون تن بار توسط راه آهن استان کرمان منتقل می شود افزود: حمل و نقل زمینی بار برای بسیاری از شرکت ها به علت حجم زیاد بار به معضلی تبدیل شده است.


وی عنوان کرد: در توزیع و بهره برداری قطارهای استان کرمان ضعف وجود دارد زیرا خطوط ریلی سیرجان - بندرعباس (با 2 خط رفت و برگشت و 300 کیلومتر مسافت) بازدهی مناسبی نداشته و ماه گذشته فقط چهار قطار از سیرجان به سمت بندرعباس رفته است.


بلوردی گفت: مجتمع گل گهر سیرجان به تنهایی در تولید کنستانتره، گندله، فولاد اسفنجی و تولید ورق در افق سال 98 حداقل 16 میلیون تن خروجی بار خواهد داشت.


وی بیان کرد: بارگیری، تخلیه و مدت زمان توقف در ایستگاه ها در راه آهن استان باید اصلاح شود.


رئیس شورای حمل و نقل استان کرمان افزود: هم اکنون سوخت مورد نیاز سیستان و بلوچستان با توجه به درصد بالای تصادفات جاده ای با تانکر حمل می شود و انتقال سوخت از خطوط ریلی موجب کاهش ریسک و تسهیل در کارها می شود که باید در دستور کار قرار گیرد.


وی گفت: ابتدا بار راه آهن چابهار به مرکز کشور از فهرج در شرق استان کرمان می گذشت و اکنون از خط آهن چابهار - زاهدان - مشهد می گذرد لذا با توجه به حجم زیاد بار از این بندر تجاری نباید فقط یک خروجی ریلی داشته باشد و ایستگاه فهرج ظرفیت اتصال به این خط را دارد.


بلوردی تصریح کرد: خط آهن کرمان - زرند - بافق نیز ظرفیت کافی برای مسافربری ندارد و باید تقویت شود.

 

انتهای پیام/س

اتصال راه آهن کرمان با خطوط ریلی به مراکز صنعتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار