تبریز؛

نبود اتاق مدیریت بحران در شهرستان زلزله زده هریس

فرماندار شهرستان هریس از نبود اتاق مدیریت بحران در شهرستان بصورت جامع انتقادکرد و استقرار پایگاه های آتش نشانی در جاده های مواصلاتی شهرستان به علت پرترافیک و حادثه خیز بودن را خواستار شد.

نبود اتاق مدیریت بحران در شهرستان زلزله زده هریسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛صابر تقویمی ،در نشست مشترک کارگروه مدیریت بحران و امدادو نجات و آموزش همگانی شهرستان ضمن برشمردن اهمیت پدافند غیرعامل و دفاع غیر نظامی در برقراری امنیت ملی، بر لزوم آمادگی کلیه شهروندان و آموزش همگانی برای مقابله با هرگونه حوادث غیرمترقبه تاکید کرد.
وی برگزاری دوره های مستمر مانورهای آمادگی برای زلزله را جهت آمادگی مردم و ادارات خدمات رسان برای کنترل وضعیت بحرانی بعد از وقوع زلزله حیاتی دانست و از کلیه ادارات شهرستان خواست با هماهنگی کامل در برگزاری مانور زلزله شرکت کنند.
تقویمی حضور حداقل یک نفر فرد آموزش دیده در هر خانواده را پشتوانه محکمی برای گروه های امدادی در موقع حوادث دانست.
وی، همچنین اولویت بندی حفاظت از مراکز و تاسیسات اداری و خدمات رسانی را خواستار شد.
تقویمی تهیه اطلس پدافند غیر عامل شهرستان را عامل مهمی در شناسایی اماکن و امکانات موجود برای مدیریت بحران در مواقع اضطراری دانست.
فرماندارهریس با تاکید بر تجهیز دهیاران تابعه شهرستان به ملزومات اطفاء حریق، آموزش امداد و نجات دهیاران و امدادگران افتخاری در روستاها را جهت آمادگی برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در فصل برداشت محصولات کشاورزی خواستار شد.
تقویمی از مسئولان اداره راه و شهرسازی و راهداری و حمل و نقل جاده ای خواست تا نسبت به شناسایی و اعلام راه های جایگزین در صورت تخریب پل های موجود درحوادث و همچنین بهسازی پل شهر خواجه اقدام کنند.
وی از شهرداران تابعه شهرستان خواست تا نسبت به تجهیز پمپ های بنزین به ژنراتور و مخازن اضطراری بنزین و گازوئیل برای ارائه خدمت به خودروهای امدادی در زمان حوادث اقدام کنند.
هفته آینده مانور زلزله در هریس برگزار می شود.
مردم شهرستان هریس در 21 مرداد سال 1391 زلزله ای با قدرت بیش از 6 ریشتر را تجربه کردند.
در 2 زلزله ای که با فاصله کم در آن روز در منطقه ارسباران اتفاق افتاد به واحدهای مسکونی روستایی و شهری بیش از 5 هزار میلیارد و 78 میلیون ریال، بخش کشاورزی یک‌هزار و 761 میلیون ریال، راه و ابنیه 560 میلیارد ریال و فضاهای بهداشتی 435 میلیارد ریال خسارت وارد شد و تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند. 

انتهای پیام/خ

نبود اتاق مدیریت بحران در شهرستان زلزله زده هریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار