یزد؛

مدیر یک کارخانه تخلف کننده راهی زندان شد

مدیر کارخانه متخلف دریزد به 12 سال زندان محکوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   محمد حسین ماجدی اردکانی مدیر کل اداره استاندارد استان یزد گفت: در سال جاری و به دنبال بازرسی های صورت گرفته و اعلام جرم از سوی اداره حقوقی این اداره کل، مدیر یک کارخانه تخلف کننده از قوانین و مقررات استاندارد به 12 سال زندان محکوم شد.

ماجدی اردکانی در جمع مدیران و کارشناسان حوزه نظارت بر اجرای استاندارد افزود: این مدیرعامل کارخانه به دلیل جعل علامت استاندارد ایران، استفاده از سند مجعول و فک پلمپ استاندارد ، پس از گردش کار و صدور حکم از سوی رئیس یکی از شعب دادگاه کیفری دو شهرستان مهریز متهم شناخته شده و می بایست 12 سال حبس تعزیری را تحمل کند.

وی با ابراز تاسف از بروز این گونه شرایط در استان دارالعلم و دارالعباده یزد، اضافه کرد: این دادگاه با استناد به مواد 525 و 543 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ، نامبرده را از جهت هر یک از بزه های جعل و استفاده از سند مجعول به تحمل 10 سال حبس تعزیری و از جهت دیگر بزه انتسابی دایر بر فک پلمپ نیز به دو سال حبس تعزیری محکوم کرده است.

مدیرکل استاندارد یزد تصریح کرد: پیش از این و در سال جاری، مدیرعامل یک واحد تولیدی دیگر، بنا به حکم مراجع قضایی در شهرستان میبد به حبس تعزیری محکوم شده بوده است.

ماجدی اردکانی یادآور شد: قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران مصوب بهمن ماه 1371 و دیگر قوانین، ضوابط و دستورالعمل های مرتبط با استاندارد، به راحتی می تواند در اختیار استفاده کنندگان اعم از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان قرار گرفته و توجه به مواد 9 تا 13 این قانون برای هر ایرانی امری ضروری است.

در مجموع در استان یزد سه هزار و 700واحد تولیدی فعال است و در سه سال گذشته برای بیش از 242 واحد تولیدی جدید پروانه کاربرد علامت استاندارد صادر و پروانه یکهزار و 888 واحد تولیدی نیز تمدید شده است.

انتهای پیام/ ی

شناسایی مدیر تخلف کننده توسط کارشناسان حوزه نظارت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار