ایلام؛

اختتامیه‌ی جشنواره چمر و چوپی برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی از برگزاری مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره چَمر و چُوپی در این شهرستان خبر داد .

اختتامیه‌ی جشنواره چمر و چوپی برگزار می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،سیروس ذوالفقاری گفت: بیش از ۲۰۰ اثر به جشنواره «چَمر و چُوپی» در ایلام ارسال شده است.


وی با بیان اینکه نخستین جشنواره آواها و نواهای محلی استان ایلام با عنوان «چَمَر و چُوپی» در شهرستان ملکشاهی برگزار می‌شود، اظهارکرد: مراسم اختتامیه این جشنواره روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد این شهرستان با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار می‌شود .


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملکشاهی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش با کلام و بی‌کلام برگزار می‌شود، افزود: لاوه لاوه، هوره، مور، چَمری، آوازهای محلی (شاهنامه خوانی، مناجات‌نامه خوانی و نادر خوانی)، آواکارشیردوشی – بیت مشک‌‎زنی، آوازهای زمان کاشت و برداشت محصولات کشاورزی، از بخش‌های این جشنواره است .


ذوالفقاری با اشاره به اینکه بخش بی‌کلام شامل سازهای و قطعات مقاومی، دوزله و تنبک، سُرنا (سُلو) ساز و دهل – شَیشَمال، دَف و کمانچه است، ادامه داد: با توجه به استقبال گسترده از مناطق مختلف استان از برگزار این جشنواره مهلت ارسال آثار به جشنواره تا پایان خردادماه سال جاری تمدید شد .


وی با بیان اینکه در نهایت 50 اثر در مرحله اول داوری برگزیده و به مرحله نهایی راه پیدا کرده است، اضافه کرد: کار داوری نهایی در حال انجام است و در مراسمی که با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان برگزار می‌شود از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می‌شود .


انتهای پیام/ د


برگزاری جشنواره آواهاو نواها در ملکشاهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.