معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افتتاح مرکز فیزیوتراپی بیماران هموفیلی در بیمارستان شفا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، منصور آرزومند، معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در راستای تشکیل معاونت اجتماعی دانشگاه که رسالت آن رسیدگی به سلامت مردم است مرکز فیزیوتراپی بیماران هموفیلی را در بیمارستان شفا راه‌ اندازی کردیم.


وی افزود: 50 درصد از عامل بیماری‌ها عوامل اجتماعی هستند که بسیاری از این عوامل اجتماعی به بیماری‌های غیرواگیر مربوط می‌شوند و از حوزه عمل دانشگاه‌های علوم پزشکی خارج هستند.


آرزومند تصریح کرد: یکی از وظایف معاونت اجتماعی در دانشگاه علوم پزشکی این است که با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان‌های مردم‌نهاد که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، در پیشگیری و درمان بیماران مشارکت کند تا علاوه بر این‌که سطح سواد سلامت جامعه در حوزه پیشگیری از بیماری‌ها افزایش یابد، به درمان بیماران در بخش بیماری‌های غیرواگیر نیز کمک کند.


معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به ضرورت انجام فیزیوتراپی برای بیماران هموفیلی عنوان کرد: در همین راستا انجمن هموفیلی ایران و شاخه خوزستان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی اهواز، مرکز فیزیوتراپی بیماران هموفیلی را در بیمارستان شفا اهواز راه‌اندازی کرده‌اند تا تمرین‌های فیزیوتراپی ضمن بهبود سلامت این بیماران، مانع از پیشرفت بیماری نیز شود.


وی تصریح کرد: مرکز فیزیوتراپی بیماران هموفیلی بیمارستان شفا اهواز یکی از بهترین مراکزی است که در کشور ایجاد شده است و این ظرفیت را دارد که به سایر بیماران خاص نیز خدمات ویژه ارائه دهد.


آرزومند با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان بقایی 2 برای بیماری‌های خاص و سرطان‌ها گفت: قرار بر این است که در محلی فعلی بیمارستان شفا اهواز با همکاری بنیاد برکت یک مرکز مجهز بیماری سرطان راه‌اندازی شود و در آن مرکز، بخشی نیز در نظر گرفته می‌شود تا بیماران خاص را در حوزه‌های مختلف پاراکلینیک پوشش دهد.


انتهای پیام/م

خدمات رسانی به بیماران هموفیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.