همدان؛

تدوین سند جامع سلامت استان تا پایان مهرماه

معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: سند جامع سلامت استان تا پایان مهرماه امسال تدوین و برای تصویب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه می‌شود.

تدوین سند جامع سلامت استان تا پایان مهرماهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمد ابراهیم الهی‌تبار ،معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان همدان گفت: برای تدوین این برنامه، شاخص های برنامه ششم توسعه، محور قرار داده شود و متناسب با آن شاخص ها، برش استانی برنامه سلامت استان آماده شود.

 وی با تاکید بر اینکه باید محورهای جلسات به اعضای کمیته ابلاغ  شود افزود: لازم است روسای کارگروه و اعضا برای جلسه آینده مشخص شوند و این افراد ثابت گزارش‌های مورد نیاز را در جلسات ارائه دهند.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان گفت: نقش هر یک از دستگاه ها در این سند باید مشخص و طبق آخرین اطلاعات و آمار، سیاست‌های کمی و کیفی استان باید در آن لحاظ شود.

 الهی تبار اظهار داشت: در این راستا همه سازمان ها و دستگاه ها باید مشارکت کنند و در کمیته های کارشناسی حضور فعال داشته باشند.

 وی همچنین به آثار مخرب شیوع بیماری‌های غیر واگیر در جامعه و مشکلات اجتماعی ناشی از فوت افراد بر اثر ابتلا به این بیماری‌ها بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های حوزه سلامت در راستای کاهش بیماری‌های غیر‌واگیر در استان باید وظایف دستگاه‌ها مشخص و دستگاه‌ها ملزم به اجرای دقیق برنامه‌ها شوند.

 وی عنوان کرد: همدان تنها استانی است که در بخش ورزش همگانی دارای برنامه جامع و سند است و طبق هدفگذاری های انجام شده 50 درصد مردم استان تا سال 1404 باید در ورزش های همگانی حضور داشته باشند.

 الهی‌تبار در ادامه گفت: هم‌اکنون حدود 150 سالن ورزشی برای ورزش همگانی فعال است و در طول سال به مناسبت های مختلف، همایش های پیاده روی در راستای کاهش بیماری های غیر واگیر در استان برگزار می‌شود.

 معاون سیاسی و امنیتی استانداری همدان همچنین با قدردانی از تلاش تیم دامپزشکی استان و سایر دستگاه‌های مرتبط در کنترل شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان در استان گفت: همدان جزو آخرین استان‌هایی بود که درگیر آنفلوآنزای حاد پرندگان شد و علت آن هم این بود که در محاصره استان های درگیر با این بیماری قرار داشت.

 الهی‌تبار بیان کرد: غرامت صاحبان پرنده فروشی‌های مشکوک به آنفلوآنزا که توسط اداره کل دامپزشکی استان معدوم شده‌اند به موقع پرداخت شد و این امر اعتماد خوبی در بین مردم ایجاد کرد.

 وی در خصوص راهکارهای پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو نیز گفت: راه های پیشگیری از این بیماری باید به درستی اطلاع رسانی و عوارض این بیماری برای مردم به روشنی تبیین شود چرا که افزایش باور عمومی موجب می شود مردم خودشان کنترل های لازم را انجام دهند.

 وی با بیان اینکه مردم اطمینان دارند که مسئولان در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی برای سلامت آنان تلاش می‌کنند، خاطر‌نشان کرد که امید به زندگی از 52 سال به 74 سال رسیده است و نباید از یاد برد که  بالابردن امنیت سلامت افرد جامعه خدمت ارزشمندی است.

انتهای پیام/ ش

سند جامع سلامت استان همدان

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.