معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از کارگاه های صنایع دستی روستای گردشگری نوره از توابع شهرستان سنندج بازدید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید نظری معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در جریان بازدید رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از کارگاه سفالگری روستای نوره گفت: سفالگری سابقه 2 هزار و 500 ساله در کردستان داشته است و این اداره کل دوره های مختلفی را در حوزه سفالگری برگزار می کند.
وی افزود: این سازمان به صورت میانگین هر ساله در 4 تا 10 روستای هر شهرستان استان دوره های آموزش صنایع دستی از جمله کلاش بافی، نساجی سنتی، سفالگری و گلیم بافی را اجرا می کند که حداکثر در هر کدام از کارگاه ها 18 نفر دوره می بینند.
نظری گفت:روستاهای پالنگان، نوره و سلین به عنوان روستاهای طرح گردشگری با اجرای ضربتی اشتغالزایی در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی انتخاب شده اند.
به گفته نظری با اشاره به حمایت این سازمان از تولیدات و هنرمندان فعال گفت: در چهار شهرستان استان از جمله مریوان، سنندج، بانه و سقز بازارچه های صنایع دستی ایجاد می کنیم تا تولیدکنندگان بتوانند با کمترین مشکلات محصولات خود را عرضه کنند.
زهرا احمدی پور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در حاشیه بازدید از کارگاه های سفالگری و بافت پاافزار کُردی کلاش از نزدیک در جریان چالش های توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی در کردستان قرار گرفت.

انتهای پیام/م

بازدید معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از کارگاه های سفالگری و کلاش بافی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.