بررسی طرح اسکان اضطراری شهرستان های جنوب آذربایجان غربی آغاز شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، عضو هیات علمی دانشگاه ارومیه و مجری طرح مطالعاتی اسکان اضطراری شهرستان های آذربایجان غربی با بیان اینکه مطالعات مکان یابی مناطق اسکان اضطراری شمال استان به پایان رسیده است، گفت: مطالعات شهرهای جنوب استان با بررسی طرح یاد شده در مهاباد و بوکان آغاز شد.
علی مصیب زاده در جلسه طرح مطالعاتی، مکان یابی و ظرفیت سنجی مناطق اسکان اضطراری در جمع اعضای ستاد بحران شهرستان مهاباد، اظهار کرد: از سال 1391 این طرح کلید خورده است و هدف از اجرای آن آماده کردن زیرساخت های اولیه برای مقابله با بحران احتمالی مختلف است.
وی افزود: 19 میلیون نفر در کشور در مکان های نارکارآمد زندگی می کنند و این موضوع خطر بزرگی در مواقع زلزله و سایر بلایای طبیعی است.
مصیب زاده اظهار کرد: بر این اساس باید مکان هایی برای اسکان اضطراری در تمام شهرها پیش بینی شود تا در مواقع بحران مشکل اساسی نداشته باشیم.
وی افزود: مکان اضطراری جانمایی شده برای مهاباد 147 هکتار در نظر گرفته شده که برای اسکان بیش از 49 هزار نفر کافی بوده که نسبت به جمعیت شهر استاندارد است.
وی با بیان اینکه شهرستان مهاباد جزو مناطق کم خطر در موضوع بلایای طبیعی مثل زلزله است، گفت: 85 درصد این شهرستان در مناطق کم خطر با آسیب پذیری کم واقع شده و بقیه جزو مناطق با خطر متوسط و بالا است.
مصیب زاده اظهار کرد: باید مراکز درمانی، آتشنشانی، منابع تامین آب، فضاهای آموزشی، ترمینال ها و ورودی های شهر نزدیک مکان اسکان اضطراری باشد، که این نکات رعایت شده است.
هاشم کیانی مسئول امور شهری و روستایی فرمانداری شهرستان مهاباد گفت: در این طرح شاهد مطالعاتی هستیم که می تواند اثرات مثبتی در زمان بحران داشته باشد و برای این منظور باید همه ادارات و دستگاه ها برای جمع بندی به روز رسانی کامل تر با گروه مطالعاتی همکاری داشته باشند.

انتهای پیام/ع

 

147 هکتار مکان اسکان اضطراری مردم مهاباد ، در زمان وقوع بلایای طبیعی  ، مشخص شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.