خندان‌دل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

جزئیات لایحه ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌ها

معاون عمرانی وزارت کشور جزئیات لایحه ایجاد درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها را تشریح کرد.

جزئیات لایحه ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌هاهوشنگ خندان‌دل معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لایحه ایجاد درآمد‌های پایدار برای شهرداری‌ها، اظهار داشت: براساس بررسی‌های هم جانبه و کارشناسی شده با گروه‌های مختلف، لایحه‌ای درباره درآمد‌های پایدار شهرداری‌ها تدوین و به هیات دولت ارائه شد.

وی با بیان اینکه این لایحه در مرحله رسیدگی در دولت قرار دارد، درباره راه‌های پیش بینی شده برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها، گفت: یکی از این راه‌ها افزایش عوارض نوسازی است یعنی به صورت کلی مشارکت مردم در تامین هزینه‌های شهرداری‌ها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: براساس این لایحه هزینه‌های ساخت و ساز را کاهش می‌دهیم یعنی اگر مردم برای انجام کار‌های ساختمانی و دریافت پروانه خود به شهرداری‌ها مبالغ قابل توجهی پرداخت می‌کنند این مبالغ به شدت کاهش می‌یابد و در مقابل در موضوعات دیگری سهم مردم در تامین هزینه‌های شهرداری افزایش می‌یابد.

افزایش سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده

خندان‌دل اضافه کرد: همچنین در این لایحه پیشنهاد شده که سهم شهرداری در مالیات بر ارزش افزوده، افزایش یابد و موارد کارشناسی شده دیگری هم در نظر گرفته شده است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور درباره زمان ارائه این لایحه به مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: معمولا روال تقدیم یک لایحه به مجلس اینگونه است که ابتدا باید، لایحه در دولت مورد بحث و بررسی قرار گیرد و سپس تقدیم مجلس می‌شود، لایحه مذکور نیز در حال طی کردن همین مسیر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار