احتمال انجام یک آزمایش موشکی جدید از سوی کره‌شمالی

منابع آمریکایی و کره‌جنوبی از احتمال انجام یک آزمایش موشکی جدید از سوی پیونگ‌یانگ تا چند روز آینده خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یونهاپ؛ رسانه‌های آمریکایی و کره‌جنوبی با استناد به گزارش‌های مقامات نظامی و اطلاعاتی، اعلام کردند خودروهای حامل تجهیزات پرتاب موشک در کره شمالی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

این تحرکات مشکوک از سوی پیونگ‌یانگ، گمانه‌زنی‌ها را درمورد انجام یک آزمایش موشکی جدید در کره‌شمالی افزایش داده است.

مقامات واشنگتن و سئول نگران هستند پیونگ‌یانگ بار دیگر یک موشک بالستیک قاره پیما را مورد آزمایش قرار دهد. این مقامات پیش‌بینی می‌کنند آزمایش موشکی جدید پیونگ‌یانگ همزمان با شصت و چهارمین سالروز پایان جنگ کره در ۲۷ ژوئیه انجام شود. کره شمالی از این روز با عنوان «روز پیروزی» نام می‌برند.

یک منبع دولتی کره‌جنوبی به خبرگزاری یونهاپ اظهار داشت: نقل مکان مداوم خودروهای حامل تجهیزات پرتاب موشک‌های بالستیک در استان پیونگان شمالی ردیابی شده‌ است. احتمال زیادی وجود دارد که کره‌شمالی روزهای نزدیک به ۲۷ ژوئیه یک پرتاب موشکی انجام دهد.

کره‌شمالی پیش از این نیز در سال ۲۰۱۴ به مناسبت بزرگداشت روز پیروزی یک موشک «اسکاد- بی» کوتاه برد شلیک کرده بود.

یک منبع نظامی در کره‌جنوبی اعلام کرد: ممکن است پیونگ‌یانگ برای پرتاب آزمایشی نوع جدیدی از موشک بالستیک دور برد و یا میان برد آماده شود.

آخرین آزمایش موشکی کره شمالی مربوط به 4 ژوئیه است که در آن یک موشک بالستیک بین قاره‌ای را مورد آزمایش قرار داد. کارشناسان معتقدند این موشک قابلیت رسیدن به آلاسکا را نیز داراست. «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، نظاره‌گر تمام مراحل عملیات پرتاب این موشک بود و آن را «هدیه‌ای برای آمریکای خبیث» توصیف کرد.

 انتهای پیام/

احتمال آزمایش موشکی کره شمالی طی روزهای آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار