رجبی گفت:مهندسان باید كمربندها را سفت ببندند زیرا در یك مرحله كاملا بحرانی قرار داریم و باید در حوزه ساخت و ساز استحكام و صرفه جویی انرژی را در اولویت قرار دهیم.

ساخت و ساز کشور در مرحله بحرانی قرار دارد/مدیریت کشور باید به مهندسان واگذار شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرج الله رجبی رییس سازمان نظام مهندسی کشور در همایش نقش تاسیسات مکانیک در ساخت وساز شهری گفت: ما ٤ هزار و ٥٠٠ ساختمان در كشور داریم كه تمامی آنها توسط مهندسان ساخته شده ولی یك ریال آن به دولت بازگردانده نخواهد شد و باید برنامه ریزی كنیم تا بتوانیم از این فرصت استفاده كنیم .

وی در ادامه افزود:در دهه ٦٠ اكثر اعضای كابینه دولت مهندس بودند و همین موضوع باعث شد كه كشور به یك پیشرفت مناسبی برسد.

رئیس نظام مهندسی كشور تصریح كرد: در حال حاضر كشور با شرایط امروزی نیازمند مهندس است تا بتواند با مدیریت صحیح كشور را به پیشرفت برساند.

رجبی بیان كرد: باید به مهندسان كشور اعتماد كنیم و مدیریت كشور را بیش از گذشته به آنها واگذار كنیم.مهندسان همیشه می توانند یك راهی را بسازند و هیچ وقت لنگ نمانده اند.

رئیس نظام مهندسی كشور اظهار كرد: باید تخصص آب و مهندسی آب را به مهندسان واگذار كنیم زیرا آنها می توانند با حساب و كتاب مشكل مصرف انرژی و آب را كاهش دهند.

رجبی بیان كرد: حضور مهندسان در عرصه های مختلف باید در كشور ترویج پیدا كند و طبق قانون مداخله افراد فاقد تخصص در عرصه ساخت و ساز تخلف محسوب می شود و هیچ دستگاهی نباید از این موضع سرپیچی كند.

وی یاداور شد: در حال حاضر حضور مهندسان در كشور كمتر از سه درصد است این در حالی است كه با حضور مهندسان ٣٠ درصد بر كیفیت ساختمان ها افزوده می شودو با افزایش طول عمر ساختمان ها می توانیم میلیاردها ریال صرفه جویی كنیم.

رئیس نظام مهندسی كشور گفت: از مدیران و اعضای هئیت دولت توقع داریم با برنامه ریزی صحیح بتوانند از حضور مهندسان در بخش تصمیم گیری استفاده كنند.

رجبی بیان كرد:مهندسان باید كمربندها را سفت ببندند زیرا در یك مرحله كاملا بحرانی قرار داریم و باید و در حوزه ساخت و ساز استحكام ، زیبایی و صرفه جویی انرژی را در اولویت قرار دهیم.


انتهای پیام/

تاثیر حضور مهندسان در حوزه ساخت و ساز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار