وزیر دفاع قطر: ایران تنها راه تنفس برای ما پس از محاصره ظالمانه از سوی بردارانمان است

خالد بن محمد العطیه با برشمردن کمک‌های ایران به دوحه، این کشور را تنها راه تنفس برای قطر پس از محاصره از سوی دیگر کشورهای عربی دانست.

وزیر دفاع قطر: ایران تنها راه تنفس برای ما پس از محاصره ظالمانه از سوی بردارانمان استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، خالد بن محمد العطیه- وزیر دفاع قطر- در مصاحبه با این شبکه، ایران را تنها راه تنفس برای کشورش توصیف کرد.

او در پاسخ به سوالی درباره امکان متحد شدن قطر با ایران گفت: باید چارچوب این روابط را مشخص کنیم. همکاری و تعامل ما با ایران فرا‌تر از کشورهای محاصره‌کننده قطر نیست و آمار و ارقام این مسئله را نشان می‌دهد. ما نمی‌توانیم جغرافیا را تغییر دهیم و ایران همسایه ماست. ایران شریک ما در میدان گازی شمال است و این مسئله مستلزم همکاری است. حسن همجواری بین دو کشور وجود دارد.

وزیر دفاع قطر افزود: ایران حریم هوایی خود را به روی ما در بحرانی که «برادران» (در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس) به راه انداختند، باز کرد. ایران تنها راه تنفس برای قطر پس از محاصره ظالمانه دیگر کشورهای همسایه است. ایران نیازهای قطر به بعضی مواد غذایی را تامین کرد. آیا جزای خوبی غیر از خوبی است؟

خالد العطیه در پاسخ به سوالی درباره روابط قطر با ترکیه افزود: روابط کاملا ویژه و راهبردی با ترکیه داریم. دارای شراکت در زمینه‌های متعدد با ترکیه هستیم. ترکیه هم مانند قطر برای «یاری رساندن به مظلومان» تلاش می‌کند. اصول مورد نظر ترکیه مطابق با اصول قطر درباره حق ملت‌ها، آزادی، عدالت و برابری است.

او در ادامه اظهاراتش گفت: ارزیابی روابط با کشور‌ها باید درباره روابط با هر کشور به طور جداگانه سخن بگوییم. برادران عمانی بنادر و فرودگاه‌های خود را بر روی ما باز کردند و انتقال مواد ضروری از جمله مشتقات نفت و مصالح ساختمانی را به قطر تسهیل کردند و از این تربیون به آن‌ها درود می‌فرستیم. همچنین نباید اقدامات صباح احمد الصباح، امیر کویت، را فراموش کنیم که همه امکانات این کشور را به تامین نیازهای قطر اختصاص داد.

انتهای پیام/

وزير دفاع قطر ايران را تنها راه تنفس برای کشورش دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
ایران همیشه پیروز است
آخرین اخبار