قالیباف در مراسم افتتاح تونل ضربعلی‌زاده؛

پادگان‌ها و زندان‌ها را به مراکز تفریحی تبدیل کردیم

شهردار تهران گفت: عده‌ای از حد و مرز انصاف خارج هستند و می‌گویند شهرداری همه وقت خود را صرف اقدامات زیرساختی کرده است.

پادگان‌ها و زندان‌ها را به مراکز تفریحی تبدیل کردیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری همزمان از تونل و زیرگذر شهید ضربعلی زاده به همراه هفت پروژه عمرانی پایتخت که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه عده‌ای از حد و مرز انصاف خارج هستند و می‌گویند که شهرداری همه اقدامات خود را صرف زیرساخت‌ها کرده است، اظهار داشت: طی سال‌های گذشته به مسائلی عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و غیره توجه زیادی شده و اما این افراد آنها را نمی‌بینند.

وی افزود: به کسانی که اقدامات ما را نمی‌بینند می‌گویم: اگر چشمان غرض‌ورز خود را باز کنید و به شهر نگاهی بیاندازید متوجه می‌شوید که سالن‌های تئاتر و صندلی‌های سینما نسبت به کل تاریخ شهر تهران چند برابر شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه شوراهای محله را در شهر تهران ایجاد کردیم، گفت: امروز در شهر تهران بیش از 350 سرای محله مرکز فعالیت‌های فرهنگی شده است.

قالیباف اضافه کرد: طی سال‌های گذشته و در طول 12 سال مدیریت شهری، شهرداری تهران پادگان و زندان ها را تبدیل به مراکز فرهنگی کرده و همچنین تپه‌های عباس‌آباد را به منطقه‌ای فرهنگی و گردشگری برای استفاده شهروندان تبدیل کرده است.

وی با اشاره به افتتاح تونل ضربعلی‌زاده گفت: این پروژه سابقه 20 ساله داشت، به همین منظور ضرورت دیدیم که این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار تهران به برخی موارد مطرح شده از سوی شهروندان مبنی بر اینکه احداث پروژه تونل ضربعلی زاده به منازل آنها آسیب رسانده است، افزود: به شهردار منطقه گفتم که اگر منزلی به خاطر اجرای پروژه ما آسیب دیده باشد حتما باید جبران خسارت شود.

قالیباف با بیان اینکه 12 سال توفیق داشتم که خادم شهروندان تهرانی به ویژه مناطق جنوبی تهران باشم، تصریح کرد: معتقدم همه ما انقلاب،‌ عزت، آزادی و استقلال را مدیون مجاهدت مردم جنوب شهر هستیم و هیچگاه یادمان نمی‌رود که آنها برای حفظ این کشور و وطن و همچنین امنیت مردم جان خود را بدون توقعی فدا کردند.

وی اضافه کرد: اگر امروز این کشور به این قدرت رسیده به برکت خون شهدا و مردم مستضعف و محروم است، به همین منظور هر کجا که باشیم مدیون مردمان محروم و مستضعفی هستیم که پای نظام ایستادند و هزینه کردند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در 12 سال گذشته لحظه‌ای از کار و تلاش درنگ نکردیم، گفت: تلاش کردم که با روحیه دفاع مقدس انجام وظیفه کنم.

قالیباف ادامه داد: مجموعه مدیران شهرداری تهران هر چقدر که در شهرداری مسئولیت بیشتری داشته باشند، باید کار بیشتری را انجام دهند و من این فرهنگ را از دوران دفاع مقدس تا به امروز یاد گرفتم.

وی اضافه کرد: از سال‌های گذشته تا کنون همیشه تلاش کردم که به ابعاد مختلف و موضوعات شهر به درستی بپردازم، به همین دلیل می‌گویم که پروژه‌های زیرساختی، عمرانی، خدماتی و غیره در شهر تهران نسبت به یکصد سال تاریخ بلدیه در حوزه سینما، مسجد، فضای سبز، اتوبان، حسینیه و غیره بسیار افزایش داشته است.

شهردار تهران افزود: 50 درصد از مجموعه فعالیت‌های شهرداری تهران در طول 12  سال اخیر اتفاق افتاده و این موضوع اغراق نیست.

قالیباف با تاکید بر اینکه تمام خطوط مترو شهر تهران را در این 12 سال تکمیل و به بهره‌برداری رساندیم، تصریح کرد: همچنین اتوبان‌ها را بر اساس طرح جامع به انتها رساندیم و در حوزه بافت فرسوده نیز هیچ پولی بابت جواز و جریمه دریافت نکردیم تا نوسازی بافت فرسوده هم افزایش یابد.

وی با اشاره به فاصله شمال و جنوب شهر تهران افزود: اگرچه مشکلات زیادی در شهر باقی مانده اما مدیریت شهری با همه بضاعت خود توانست همه مشکلات مردم را حل کند اما باز هم به دلیل مشکلاتی که باقی مانده از مردم عذرخواهی می‌کنیم.

قالیباف به افتتاح باغ کتاب در تپه‌های عباس‌آباد اشاره کرد و گفت: باغ کتاب در مقیاس جهانی ساخته شده، به همین منظور می‌توانیم بگوییم که اقدامات انجام شده در 12 سال گذشته بی‌نظیر بوده است.

وی ادامه داد: اینکه عده‌ای می‌گویند به مسائل فرهنگی و اجتماعی یک شهر توجهی نشده، باید بگویم که در 12 سال گذشته علی‌رغم اینکه رسیدگی به مسائل و آسیب‌های اجتماعی وظیفه قانونی شهرداری نیست؛ اما اقدامات زیادی در این زمینه انجام دادیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه هر شب بیش از 12 هزار نفر در این شهر اسکان داده می‌شوند، تصریح کرد: امروز بسیاری از کودکان کار، کارتن خواب‌ها و غیره به خاطر سوء مدیریت ما و مسئله بیکاری و اشتغال آواره خیابان‌ها شده‌اند، به همین منظور وظیفه خود می‌دانم که به مشکلات آنها رسیدگی کنم.

وی خطاب به کسانی که اقدامات شهر را نمی‌بینند، گفت: اگر چشمان آن ها غرض‌ورز نباشد همه اقدامات را می‌بینید، چرا که بسیاری از پروژه هایی که ما طراحی کردیم در مقیاس بوده‌اند و جایزه گرفتند.

قالیباف اضافه کرد: همیشه به دوستان خود می‌گویم که تا آخرین روزی که مسئولیت دارم، پرتلاش‌تر از روزهای آغازینم فعالیت خواهم کرد.

وی با اشاره به اینکه عده ای از حد و مرز و انصاف خارج می‌شوند، گفت: اگر مطلبی بیان می‌کنید، سعی کنید در آن انصاف را رعایت کنید، چرا که شما خود بیش از 3 دهه در مسئولیت‌های مختلف این کشور انجام وظیفه کردید، به همین منظور از شما می‌خواهیم کارنامه 30 ساله عملکرد خود را نشان دهید.

شهردار تهران اضافه کرد: نمی‌دانم چرا فقط نسبت به عملکرد دیگران اعتراض می‌کنید، در حالی که خود 30 سال مسئولیت‌های مختلفی داشتید.

وی افزود: اگر از من بپرسند و بخواهند که کارنامه کاری خود را نشان دهم، می‌گویم 8 سال در طول دوران دفاع مقدس جنگیدم، سال‌ها در بسیج خدمت کردم، 12 سال شهردار تهران بودم و اقدامات زیادی انجام دادم.

قالیباف خطاب به کسانی که مدیریت آینده شهری را در دست می‌گیرند، گفت: برای شما آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم که در مدیریت پیش رو در شهر و شهرداری موفق باشید و بتوانید بهتر از من کارها را انجام دهید.

شهردار تهران اضافه کرد: با تمام توان برای عزت و خدمت به مردم تلاش خواهم کرد.

خروج پایانه مسافربری جنوب و غرب از شهر تهران

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاح تونل ضربعلی زاده در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار خوب تهران است، اظهار داشت: با تلاش فراوان توانستیم مشکل باقی مانده محله نازی‌آبادی و خزانه را با افتتاح این تونل برطرف کنیم.

وی افزود: با افتتاح تونل ضربعلی زاده مسافت تردد از 45 دقیقه به کمتر از 2 دقیقه کاهش یافته و این صحبت اغراق نیست.

شهردار تهران با بیان اینکه بخشی از مشکل اتوبان همت و همچنین چمران برطرف شده است، گفت: بر اساس اولویت‌بندی توانستیم بسیاری از پروژه‌های عمرانی شهر تهران را به بهره‌برداری برسانیم.

قالیباف با اشاره به خروج پایانه جنوب و غرب از شهر تهران گفت: تا آخر این ماه پایانه جنوب و غرب به حاشیه اتوبان آزادگان منتقل می‌شود.

انتهای پیام/

اسکان بیش از 12 هزار نفر کارتن خواب در شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۲۵ ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
دکتر جان قدر زر زرگر شناسد . هنوز مونده تا قدر شمارو بدانند
آخرین اخبار