اهواز؛

فقر فرهنگی از عوامل بروز اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان گفت: فقر فرهنگی یکی ازمهمترین عوامل بروز معضل اجتماعی اعتیاد در جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسین لامی زاده، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان بیان داشت: اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در هفته مبارزه با مواد مخدر در راستای اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر ستودنی است.

حسین لامی زاده اظهار کرد: فقر فرهنگی یکی ازمهمترین عوامل بروز معضل اجتماعی اعتیاد در جامعه ماست که لزوم ورود دستگاه های متولی فرهنگ از جمله دانشگاه، آموزش و پرورش، حوزه های علمیه، تبلیغات اسلامی و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ سازی ضروری است.

 وی آموزش و پرورش خوزستان را پیشرو در امر اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر در خوزستان دانست و افزود: این دستگاه اقدامات مختلفی از جمله برگزاری مانورهای مختلف مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی در طول سال تحصیلی، تولید و توزیع بسته های آموزشی در بین دانش آموزان و فرهنگیان و اولیای دانش آموزان، برگزاری نمایشگاه های سیار متعدد و برگزاری مسابقات فرهنگی ورزشی در سطح مدارس استان را به انجام رسانده است.

لامی زاده اضافه کرد: تقویت نشاط اجتماعی از طریق اجرای برنامه های فرهنگی ورزشی می تواند نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در استان داشته باشد.

وی در پایان یادآور شد: در سال تحصیلی جدید شورای مبارزه با مواد مخدر استان برنامه های متعددی را با همکاری آموزش و پرورش استان بر اساس تفاهم نامه های فی ما بین در دستور کار خود قرار داده است.


انتهای پیام/م

اعتیاد بلای خانمان سوز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.