باغملک؛

اولین مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری افتتاح شد

اولین مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری در شهرستان باغملک افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی ممبینی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان در این خصوص بیان داشت: براساس قانون وزارت‌خانه باید به ازای هر 5 هزار دانش‌آموز ابتدایی یک مرکز مشکلات ویژه یادگیری راه‌اندازی شود، بنابراین اولین مرکز مشکلات ویژه یادگیری شهرستان باغملک به نام مرکز شهید هزاروند افتتاح شد و کار خود را آغاز کرد. ساختمان این مرکز توسط خیر فرهنگی بازنشسته، خانم هزاروند به آموزش و پرورش باغملک اهدا شده بود.

 

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 25 مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان فعال هستند، اذعان کرد: گسترش مراکز مشکلات ویژه یادگیری در استان یکی از اولویت‌های مهم آموزش و پرورش خوزستان است. دانش‌آموزان دارای مشکلات و اختلالات یادگیری در طول سال تحصیلی به این مراکز ارجاع می‌کنند. هدف ما از ایجاد این مراکز در استان، شناسایی دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری، جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و کمک به بهبود کیفی آموزش ابتدایی در استان است.

 

ممبینی در خصوص دانش‌آموزانی که به این مراکز ارجاع داده می‌شوند نیز گفت: دانش‌آموزانی با بهره هوشی عادی که در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند اما در یک درس مانند ریاضی، ادبیات یا دیکته نویسی دچار اختلال هستند به این مراکز ارجاع داده می‌شوند و پس از این‌که نوع و میزان اختالات یادگیری این دانش‌آموزان مشخص شد، برای حل مشکل تحت آموزش‌های خاص قرار می‌‌گیرند.

 

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.