رئیس گروه فضایی صاایران مطرح کرد:

پایگاه امام خمینی(ره) نقطه عطفی برای کشور ما خواهد بود/ ورود ایران به رقابت با قدرتهای جهانی در پرتاب ماهواره های سبک

حسین شهرابی درخصوص افتتاح پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) به تشریح آخرین فناوری های این دستاورد پرداخت.

پایگاه امام خمینی(ره) نقطه عطفی برای کشور ما خواهد بود/ ورود ایران به رقابت با قدرتهای جهانی در پرتاب ماهواره های سبکبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "دکتر حسین شهرابی" رئیس گروه فضایی صاایران پیرامون افتتاح پایگاه ملی فضایی امام خمینی (ره) اظهار داشت: کشورهای بزرگ دنیا طی سال های اخیر به پرتاب ماهواره های پر تعداد و سبک در مدارهای پایین جو روی آورده‌اند.

وی ادامه داد: کشوری که از این قابلیت برخوردار باشد می‌تواند در این عرصه عملا با کشورهای بزرگ رقابت کند.

رئیس گروه فضایی صاایران با بیان اینکه با افتتاح پایگاه ملی فضایی امام خمینی پنجره بزرگی در عرصه فناوری برای کشور ما باز شده است، گفت: پایگاه جدیدی که امروز افتتاح شد این قابلیت را برای کشور ما فراهم می‌کند که به‌زودی در عرصه پرتاب ماهواره های سبک در مدارهای پایین زمین وارد رقابت با قدرت‌های بزرگ جهانی شویم.

وی با بیان ابعاد فناوری و تکنولوژی این دستاورد تصریح کرد: ما به قابلیت کافی را برای آنچه که مربوط به پرتاب‌های پرتعداد و سبک می‌شود، دست یافته‌ایم و با طراحی منظومه‌های پرتعداد، سازمان ما بزرگترین مشتری این پایگاه خواهد بود تا با استفاده های مکرر بتوانیم ظرفیت فضایی کشور را توسعه داده و عقب‌ماندگی سال‌های گذشته را برطرف کنیم.

شهرابی گفت: این پایگاه چهار مرحله آماده سازی، پرتاب، کنترل و هدایت را داراست و با تکمیل ارتباطی که این پایگاه با مجموعه سازنده آن در صاایران صورت خواهد داد، می توانیم بگوییم که دسترسی به یک چرخه کامل را در کشور داشته و آمادگی لازم برای توسعه انواع زیرساخت‌های فضایی برای کاربران خود را داریم.

وی ادامه داد: ما در موضوعات هدایت و کنترل، سرویس، سوخت‌رسانی، ایمنی و سایر زیرساخت‌ها می‌توانیم این خدمات را داشته باشیم.

شهرابی در پایان گفت: این پایگاه نقطه عطفی برای کشور ما خواهد بود و ابعاد آن در کارهای بعدی و ماموریت‌های تکمیلی که محصول این زیرساخت هستند، بیشتر برای مردم تشریح خواهد شد و به مرور زمان روشن می‌شود که زیرساختی حیاتی را برای کشور رقم زده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
قبلا برد ماهواره ها منظورم موشک یا پرتابگرشونه بیشتر نبود مثلا ۳۰۰۰ کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۶
قبلا برد ماهواره ها منظورم موشک یا پرتابگرشونه بیشتر نبود مثلا ۳۰۰۰ کیلومتر
آخرین اخبار