درخواست واشنگتن از خانواده‌های دیپلمات‌های آمریکایی در ونزوئلا

واشنگتن از خانواده‌های کارکنان سفارت آمریکا در ونزوئلا درخواست کرد کاراکاس را ترک کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از آسوشیتد پرس، آمریکا از خانواده‌های دیپلمات‌های آمریکایی درخواست کرد از پایتخت ونزوئلا خارج شوند. این دستورالعمل در حالی اعلام شده است که قرار است روز یکشنبه، در ونزوئلا یک رای‌‎گیری انجام شود که می‌تواند بازنویسی قانون اساسی این کشور را آغاز کند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد به کارکنان سفارت آمریکا در ونزوئلا اجازه خواهد داد ساختمان این سفارت را در کاراکاس ترک کنند و برای افرادی که در داخل ساختمان باقی خواهند ماند، محدودیت عبور و مرور تعیین خواهد کرد. همچنین در بیانیه‌‎ای جدید، به شهروندان آمریکایی هشدار داده شده است به دلیل آنچه وجود ناآرامی‌های مدنی و خشونت در ونزوئلا خوانده شده است، از سفر به این کشور اجتناب کنند.

مجلس موسسانی که قرار است روز یکشنبه 30 ژوئیه در ونزوئلا انتخاب شود، مسئولیت ایجاد اصلاحات در قانون اساسی را بر عهده خواهد داشت.

در بحبوحه بحران اقتصادی بی سابقه در این کشور نفت خیز، از آغاز ماه آوریل تقریبا هر روز تظاهرات خشونت آمیز در ونزوئلا برگزار می شود.

جناح مخالف دولت که از انتخابات پارلمانی دسامبر 2015 اکثریت را در پارلمان در دست دارد، نیکلاس مادورو -- رئیس جمهور ونزوئلا -- را متهم می کند که کشور را به هرج و مرج اقتصادی کشانده است، قوانین را زیر پا می گذارد و برای بازداشت مخالفان خود به دستگاه قضایی متوسل می شود. تظاهرکنندگان خواستار برکناری مادورو و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام هستند.

آمریکا از ونزوئلا درخواست کرده است این رای‌گیری را برگزار نکند. واشنگتن تهدید کرده است در صورت برگزاری این رای‌گیری، ونزوئلا را تحریم خواهد کرد.

انتهای پیام/

واشنگتن از خانواده‌های کارکنان سفارت آمریکا در ونزوئلا خواست این کشور را ترک کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار