همدان؛

اسدآباد نیازمند تدبیری ویژه برای رفع کمبود آب

اسدآبادی ها 50 درصد بیش از میانگین استان و کشور آب مصرف می کنند.

اسدآباد نیازمند تدبیری ویژه برای رفع کمبود آببه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مرسلی ،مدیر شرکت آب و فاضلاب اسدآباد گفت: از سال ۹۴ بحران و تنش آب در شهر اسدآباد آغاز شد که علت آن خشک شدن تعدادی از چاهها و چشمه ها و کاهش آبدهی چاهها است.

وی افزود: از همین سال تا کنون، پنج حلقه چاه جدید حفاری و تجهیز شده، اما متاسفانه چاههای قدیمی دچار افت آبدهی شدند ومصرف بیش از اندازه مردم مشکل را چند برابر کرده است.

مرسلی اظهار داشت: در حال حاضر اسد آباد، ۲۰ هزار مشترک آب شهری دارد که میانگین مصرف هر شهروند در شبانه روز ۲۴۰ لیتر است که این میزان در مقایسه با میانگین استان و کشور بالاتر است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب اسدآباد،گرم شدن هوا را، یکی دیگر از علل بالا رفتن مصرف آب در این شهر دانست و بیان کرد: در حال حاضر برای جبران کمبود آب و پر شدن مخازن در شبها آب را به نوعی جیره بندی میکنیم.

وی همچنین یکی از راههای برون رفت از مشکلات کم آبی اسدآباد را نوسازی شبکه های فرسوده بیان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد شبکه آبرسانی شهری فرسوده،و اصلاح و نوسازی آن نیازمند ۸۰ میلیارد ریال اعتبار است.

انتهای پیام/ ش

رفع کمبود آب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.